Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hjälmfråga

Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Hoj
    Kawasaki ZX10R

Hjälmfråga

Detta har säkert varit uppe ca 19864 gånger tidigare men jag försöker ändå.

Har ett litet problem med min vattenskalle, just nu har jag en Shoei GT Air i storlek XL, den sitter hyffsat och utan smärtor som jag får av andra hjälmar. Kruxet med denna är att den är på snudd till för stor och sitter inte riktigt bra vilket känns sådär, jag har prövat storlek L i samma modell men den är för liten.

Prövade Shoei NXR och X spirit 3 i storlek XL, dessa satt som en smäck förutom att det smärtade som tusan i pannan efter ca 30 min.

Någon som har haft liknande problem och kan tipsa om hjälm jag kan prova? Bifogar en bild på min huvudform (typ).

Klicka på bilden för en större version

Namn:	canva-alien-head-MAB4OG3DjtM.png
Visningar:	29
Storlek:	155,1 KB
Id:	449002

Medlem VSs avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Da Buzz
    Ofta har ju hjälmar några skal och man ändrar sen storleken med inredningen. Kan du inte handla lösa inredningsdetaljer från en mindre hjälm?

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Jag skulle i ditt ställe med din skalle testa Schuberth hjälmar.
    De långsmalast hjälmar jag försökt få ner på mitt huvud, inte en chans för mig, bollskalle sett uppifrån.
    https://sharp.dft.gov.uk/helmets/?ma...del=All&type=1
    Senast redigerat av Comeback den 2019-05-14 klockan 21:54.
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales

"JesperN" Getens avatar
    Reg.datum
    feb 2004
    Hoj
    Triumph
    Hur är din nuvarande hjälm för stor? Hade en shoei för en massa år sen som satt bra upptill men kändes efter ett tag stor nertill. Köpte tjockare kindkuddar sen satt den bättre.
    Shoei var dock ingen hjälm för mitt huvud, vilket jag märkte efter att ha provat en arai.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Dom är vassa, hela högen i toppen, och det finns absolut något extra i MM. Kollar man tiderna så är det ingen som är slut eller sopa av de, de är jämna från [...]

He rik
Vill du annonsera ovan? Klicka här