Kåpor till baotian sport 125

Qotano

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2015
Ort
Örebro
Hoj
2005, Suzuki GSXR-600
Tja!
Jag undrar om någon vet någon som vet var man kan få tag på framkåpor till denna mc?
Jag åkte in i en stolpe idag och fronten från vänster sida över hjulskärmen och den stora kåpan under lampan är skrot. Misstänker att kåpan under styret där handskfacket sitter behöver bytas det med då fästena är sönder.

Lastbil som kör ut framför mig från ingenstans... det var antingen att hamna under hennes (lastbilsföraren) framdäck eller sätta hojen i trafikljuset.. blev det sistnämnda med totalstop i ca 45-50 jag minns inte vilken hastighet kollisionen var i eftersom att jag bromsade oxå samtidigt som livet spelades upp ...
tur att jag har bra kläder och dyr hjälm.. mc jackan var helt uppfläkt vid hjärtat och knät är lite ömt (knäskydd), hjärnskakning på det men jag hade varit död utan skydden.

Det blev en lång historia men det är alltid positivt att påminna mig själv och er andra om hur viktigt det är med rätt kläder oavsett vad ni än kör! Rullgrus och lite fuktigt, jag hade inte en chans trots att jag är ”ok” förare. Fysikens lagar tar över ibland och det går inte att göra något, det finns inga marginaler för oss på 2 hjul och beslut ska fattas fort och under stress.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Bra att du klarade dig, men en lastbil som dyker upp från ingenstans? :va Just lastbilar brukar ju vara svåra att gömma... Och om jackan är sopor av att gå i backen i under 50kmh så är det inget man ska köra hoj i, det låter mer som en vanlig jacka.

Eftersom jag inte har en aning om vad en Boatian Sport är för något så googlade jag, och första träffen är det här, dom verkar ju ha kåpor iaf: https://www.kopenscooter.nu/sv/reservdelar/baotian/sport-125cc
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top