Klonkande ljud när jag startar motorn med startmotor

bernstgunnar

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2019
Ort
under tak
Hoj
monkeybike 125
Jag har en hoj med en 125 CC hondakopia på. Ibland när jag startar motorn kall med hjälp av startmotorn så klonkar det till mycket metalliskt och tar stopp. Det låter inte särskilt hälsosamt det är därför jag frågar här.
Efter klonket går det att starta som vanligt och motorn går fint utan missljud.
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Vad är det för märke? Skyteam upplever jag som nära ok sen är det en fallande skala.

Underliggande startmotor? Jag har haft någon som inte fått en droppe smörja från fabrik så startmotorkedja och annat rostat som faen. Kan vara idé att öppna upp och smörja upp det hela.
 

bernstgunnar

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2019
Ort
under tak
Hoj
monkeybike 125
Det är en skyteam som stått i 8 år typ oanvänd.
Ok så det finns en kedja därinne? Jag har noll koll på hur startmotorn drar runt ordinarie motorn. Men den är underliggande ja. Får skruva lite med det då vid tillfälle.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Det är en skyteam

Efter att ha arbetat hos generalimportören för Skyteam under några år så kan jag helt ärligt säg att Skyteam är bland det sämre som producerats i Kina!
Kan berätta skräck-exempel på ramar som knäckts vid vanlig användning där fordonet hade gått >50 mil, svetsporer stora nog att kvalificeras som "etta med kokvrå", original-kåpor som måste våldas på plats pga av undermålig passform etc etc
Möjligen har Skyteam hyddat till sig sedan jag hade med dem och göra men är din moppe 8 år gammal så ligger den i tiden när jag var verksam hos generalimportören.

Mitt absolut bästa råd är att du säljer skiten lååångt iväg för en spottstyver och besparar dig huvudvärken!
:fakta
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Tricket med att "glädjas" med en kinahoj är att äga dem under en begränsad tid, och sen byta:D

O andra sidan har jag en av de absolut första minicrossarna som dök upp, från 2003, och den går fortfarande bra. Batteriet höll i tio år!!!
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Efter att ha arbetat hos generalimportören för Skyteam under några år så kan jag helt ärligt säg att Skyteam är bland det sämre som producerats i Kina!
Kan berätta skräck-exempel på ramar som knäckts vid vanlig användning där fordonet hade gått >50 mil, svetsporer stora nog att kvalificeras som "etta med kokvrå", original-kåpor som måste våldas på plats pga av undermålig passform etc etc
Möjligen har Skyteam hyddat till sig sedan jag hade med dem och göra men är din moppe 8 år gammal så ligger den i tiden när jag var verksam hos generalimportören.

Mitt absolut bästa råd är att du säljer skiten lååångt iväg för en spottstyver och besparar dig huvudvärken!
:fakta

Jag såg en del av vad Birka och Snakepit tog in för 10-15 år sedan, och det var svårt att inte bli förbannad.

Dels å köparnas vägnar, men även ur ett slags resursperspektiv:

Producera delar, lackera, sätta ihop till en icke fungerande enhet och sedan skeppa det tvärs över jordklotet bara för att göra barn ledsna - vad fan liknar det?
 

bernstgunnar

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2019
Ort
under tak
Hoj
monkeybike 125
Jag såg en del av vad Birka och Snakepit tog in för 10-15 år sedan, och det var svårt att inte bli förbannad.

Dels å köparnas vägnar, men även ur ett slags resursperspektiv:

Producera delar, lackera, sätta ihop till en icke fungerande enhet och sedan skeppa det tvärs över jordklotet bara för att göra barn ledsna - vad fan liknar det?

Låter som Biltemas ordinarie sortiment.
Jag har en minichopper som är över 10 år varav 6 år i min ägo, kör ju inte svinmkt med den men den har förvånat mig i kvalité. Förvånat på att bra sätt alltså.
:rofl
 

bernstgunnar

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2019
Ort
under tak
Hoj
monkeybike 125
Nej däremot funderar jag på ett lopp här nere i Blekinge skärgård. Ett liknande Isle of Man TT fast i miniatyr.
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Blev påtvingad en baotian Ghost 125 cc en gång i tiden. Borde seriöst vara körförbud på den kina skiten.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top