Wrappa/lackera MC gbg

MenTaDeLugnt

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2016
Ort
Göteborg!
Hoj
2012 KTM Duke 125 (Krashad), 2015 KTM Duke 125 (Såld), 2014 Yamaha MT-07
Tjena har länge velat byta färg på min mt-07, men allt är så in i helvete dyrt. 8000 för wrap och 3-4000 för lackering.
Finns det någon i gbg området eller kringområdet som kan hjälpa mig med antingen wrap eller lackering för under 2k?

Mvh Gustav
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Vad ingår för 4000 kr? Är det allt ink allt grundarbete och på papper verkar det inte farligt dyrt även om det säkert är mycket pengar för vissa.

Har en kompis som lackar lite som hobby och då han lackar åt mig gör jag allt arbete utom själva sprutandet, även om man har bra utgångsmaterial med minimalt med skador tar det en hel del tid i grundarbetet om man ska ha bra resultat och färg, spakel, mm kostar ju en del också.

Jag skulle nog dra öronen åt mig om nån gör allt jobb för två papp, risken att resultatet blir där efter och kolla upp resultatet väldigt noga tidigare arbeten. Kolla upp referenser, finns nog en hel del skojare för ute.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Att lacka om en MT07 för 4kkr är billigt. Den stora kostnaden i sammanhanget är värdeminskningen av att den är omlackad. Omlackade cyklar har en tendens att vara vurpade och uppsminkade och -10000kr direkt
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Eller för att snacka SH; -10000 kr diReCkT!!
 

vira20

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2017 Ducati SuperSport S
Ska du göra det på budget så wrappa och gör det själv! På Mt07an är det superenkelt.

Köp hem kvalitet - 3M 1080wrap på ebay ca 500kr inkl frakt för dryga 1,52x2 meter.
Skruva loss dina tank covers + framskärm.
plk-7885cf71c8f5a1f7e116e156bfdff289.jpg
Capture bike.JPG

Sitt 1-2 kvällar hemma vid köksbordet med en hårtork. Ha lite tålamod och kika på några youtube videor. Lovar dig att resultatet kommer bli topp, och känslan när du gjort det själv på budget :banana
 

vira20

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2017 Ducati SuperSport S
Coolt! Kan du tipsa om en video som faktiskt är bra? Det fanns ju rätt många....:tummenupp

Haha :arsele Testa youtube + "wrap tank" så får du några 100st videos. Bedöm själv vilken som ger dig mest. De bästa gör detta med minimal användning av värme och utsträckning av wrappen - då får du även kanter med lim som håller längre.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Efter att ha klistrat crossdekaler med mjuk plast som är mer formbar och måttskurna dekaler så kan jag säga att wrappa är en utmaning. Är du duktig kan det bli riktigt bra men det är svårare än man tror.
 

vira20

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2017 Ducati SuperSport S
Efter att ha klistrat crossdekaler med mjuk plast som är mer formbar och måttskurna dekaler så kan jag säga att wrappa är en utmaning. Är du duktig kan det bli riktigt bra men det är svårare än man tror.

Ja det är inget barn kanske ska ge sig på men jag har fixat en del wrapping själv och tycker inte det påminner mig om någon dekaltrimning ;)
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Jag tycker att det är svårt att wrappa och få ett perfekt resultat. Här är en ratt med alla tänkbara svängar och vinklar. Den blev bra och det har hållit i många år. Men med tanke på att det tog en bra stund och jag fick göra om ett par gånger. Det är säkert är minst lika svårt att wrappa en hel hoj med alla olika detaljer så jag skulle inte ens försöka utan i så fall anlita någon som har handlag och rutin på det.
 

Bifogat

  • DSC01505.JPG
    DSC01505.JPG
    755.9 KB · Visningar: 53
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top