Kan man piratstreama MotoGP?

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Ort
Varberg
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
Tja!

Vill bara säga att jag inte ber någon lägga upp några olagliga länkar!!!

Ser er "racemuppar" prata om MotoGP i diverse trådar och jag tror aldrig jag sett mer än bilder på typ Sportnytt o liknande. Det verkar ju rätt intressant. Hade lite dille på Formula 1 för några år sen och det här kanske intresserar mej. Jag tänkte höra om det finns så att man kan streama det "gratis" på nån sida? Inte var utan om. Det är ju nåt race imorgon tydligen.


/D
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Ja. Använd sökmotor på internet, typ Bing, Altavista, Yahoo eller dylikt.
Sök ”MotoGP free streaming” ungefär. Prova några länkar. Det fungerade för mig förut.
Nu betalar jag....
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
När jag började följa MotoGP så bodde jag fortfarande hemma och hade tillgång till Viasat Motor.
Det var dock bedrövliga kommentatorer så jag fulstreamade oftast trots att det var dålig kvalite på bilden.
Finns massor med streams, det tråkiga är när du hittar en ok stream och den stängs ner mitt i racet och du tvingas hitta en ny, och sen visar det sig att du har missat massa spännande saker i racet.
Kör videopass via motogp.com sedan många år tillbaka, är sjukt nöjd och kommer fortsätta köra på det.
Det kostar lite, men du får tillgång till en massa extra material (alla videos på deras hemsida) och det funkar.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag kör också Videopass.
Kan man inte betala per helg också? Jag har för mig det.

Kör du Apple finns MotoGP till både iPhone och AppleTV4 iaf.
Det fungerar oftast fantastiskt bra.

Törs man gissa på att något Viasat streaming-abonnemang skulle kunna funka också?
Första månaden gratis typ?
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Videopass funkar fint, blir inte många ören per timme utslaget på ett år. Chromecast eller Appletv från telefonen eller plattan.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Man kanske skulle ge videopass en chans. Dock gillar jag Andreas M och Tobias L. Tycker deras duo är mer än godkänd gillar det lite mer nedtonade formatet. Inte lika "hysteriskt" som det var förr. :lol
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Man kanske skulle ge videopass en chans. Dock gillar jag Andreas M och Tobias L. Tycker deras duo är mer än godkänd gillar det lite mer nedtonade formatet. Inte lika "hysteriskt" som det var förr. :lol

Lyckas du få Viasat motor som viaplay-stream så lär det vara dessa kommentatorer eller?
Och en kommentar till en mening högre upp: med AppleTV behövs ingen telefon, man kör endast med fjärren.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
MotoGP är enligt mig mycket roligare att titta på som sport än F1, så kolla om det är nåt för dig och om du gillar det så är det väl bara att lägga dig i trådarna om racen här på forumet. :hihi
Sedan kan du ju alltid ge dig iväg och titta på inhemsk racing på en bana nära dig här i Sverige när de kör. Då kan du dessutom springa runt och spana på hojar och snacka med förare i depån. :hihi
 

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Ort
Varberg
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
Jag hade inte tid o kika på det live igår så jag tankade helt enkelt ner det. Hela "Spanien-eventet", hur mycket som helst ju. Fattade inte riktigt vad som var vad till en början. Tyvärr mycket blaha-snack som i alla andra sporter på TV. Kollade runt lite i de fyra filerna som var rippade från brittiska BT Sport och av nån anledning fastnade jag på Moto 3, de små 250cc-cyklarna. Gillade formatet och det var liksom lite mer "armbåga sej fram" än vad jag trodde.

Skall kika lite mer på själv MotoGP i veckan om det hinns

So for pretty fun!

/D
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Jag hade inte tid o kika på det live igår så jag tankade helt enkelt ner det. Hela "Spanien-eventet", hur mycket som helst ju. Fattade inte riktigt vad som var vad till en början. Tyvärr mycket blaha-snack som i alla andra sporter på TV. Kollade runt lite i de fyra filerna som var rippade från brittiska BT Sport och av nån anledning fastnade jag på Moto 3, de små 250cc-cyklarna. Gillade formatet och det var liksom lite mer "armbåga sej fram" än vad jag trodde.

Skall kika lite mer på själv MotoGP i veckan om det hinns

So for pretty fun!

/D
Moto3 är riktigt rolig racing, skulle nästan vilja påstå att det är den roligaste klassen att kolla på.
Till nästa race kan du lösa ett videopass bara för det racet om du vill testa på det.
Osäker på vad det kostar men runt 15 euro något tror jag.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top