Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 108
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Provade Ducati Multistrada 950s idag. Just nu vill jag ha en sån.

Big in Japan Lugns avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
    Har du provat stora streetfightern ännu? De borde finnas tillgängliga till höstpris nu när den nya är på gång.

Medlem Holmquins avatar
    Reg.datum
    jan 2014
    Hoj
    2002, KTM 400 EXC (540cc)
    Blogginlägg
    3
    Följer tråden! Är inte lika erfaren som er andra, men har börjat labba med denna tanken i teorin. En dag står man där..Alla hojar har ju sin charm och de olika typerna sin comfort zone.

Jag kommer fram till att man behöver 5st olika hojar!

Allt annat blir kompromisser, så frågan är vad man kan leva utan.
    "Everything worth doing, is worth overdoing"

Min byggtråd - KTM 540 Motard
    Blogg om min KTM 540 motard

Säljes till KTM RFS: vevaxel 72mm, balance shaft

Trygghetsnarkoman H_____Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    Provade Ducati Multistrada 950s idag. Just nu vill jag ha en sån.
    Då tycker jag att du inhandlar en sådan, för mkt velande kommer leda till att du letar hoj de närmsta 5 åren

Hade jag haft råd så hade jag kompletterat min Hyper med en Multi 950
    Föredettingar: Bmw 650 Funduro, Bmw r1150r rockster, Bmw F800ST, Yamaha 660 XTX, Bmw x-moto, Suzuki GSR 600, Bandit 1250, Yamaha FZ1, Ducati Hyperstrada

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Citat Ursprungligen postat av Lugn Visa inlägg
    Har du provat stora streetfightern ännu? De borde finnas tillgängliga till höstpris nu när den nya är på gång.
    Nä, just nu är det främst hojar med ekerhjul jag tittar på.

Jag "måste" sälja min Triumph innan jag köper en annan hoj. Gissningsvis får man nån tusenlapp extra om man säljer privat än att byta in den.

Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Hoj
    YZF1000R, Fz1-n 07. Tidigare er-6n och NSR 125.
    Såg att du inte testat BMW S1000XR som verkar vara en riktigt kompetent hoj. Har inte haft möjlighet att provköra den själv men ska göra det när jag är ledig nu på fredag. Många journalister beskriver den som en s1000rr i ett GS chassie. Dvs en sporthojsmotor med upprätt sittställning i ett grymt chassie med alla gizmos man kan vilja ha. Bra med packutrymme i 3 väskor, Bra för passagerare och en motor som kan fisköras och huliganköras. Finns massor med artiklar på nätet. Bl.a. denna som jag upplever fångar karaktären på hojen väldigt bra.

https://ultimatemotorcycling.com/201...ew-alps-track/

Det enda negativa jag läst är att tidiga årsmodeller dras med vibrationer i styret mellan 6-8k rpm. Samt att vissa stör sig på att det inte är TFT-skärm på den ännu. Vibrationerna ska vara åtgärdade från 2018 års modell.
    Forza Rossi ! =)

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    S1000XR har väl radfyra?

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    5
    Citat Ursprungligen postat av Holmquin Visa inlägg
    Jag kommer fram till att man behöver 5st olika hojar
    Det är ju bara hojarna för veckans vardagar, vad ska man köra på helgerna?
    /anders -98bandit1371 -91Intruder1400 -97bandit1157 -81GPz1100 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x 2

Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Hoj
    Ok
    Citat Ursprungligen postat av andersbrink Visa inlägg
    På lördagar inmundigar man litervis med öl och på söndagar går man i kyrkan.

Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Hoj
    S1000XR har väl radfyra?

Hallå kompis! Radfyra 4 life!
    Forza Rossi ! =)

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Nu har jag fått anledning att bestämma mig. Annonsen på Triplen hann inte vara ute i tre timmar innan den var såld.

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Schnell Visa inlägg
    Såg att du inte testat BMW S1000XR som verkar vara en riktigt kompetent hoj. Har inte haft möjlighet att provköra den själv men ska göra det när jag är ledig nu på fredag. Många journalister beskriver den som en s1000rr i ett GS chassie. Dvs en sporthojsmotor med upprätt sittställning i ett grymt chassie med alla gizmos man kan vilja ha. Bra med packutrymme i 3 väskor, Bra för passagerare och en motor som kan fisköras och huliganköras. Finns massor med artiklar på nätet. Bl.a. denna som jag upplever fångar karaktären på hojen väldigt bra.

https://ultimatemotorcycling.com/201...ew-alps-track/

Det enda negativa jag läst är att tidiga årsmodeller dras med vibrationer i styret mellan 6-8k rpm. Samt att vissa stör sig på att det inte är TFT-skärm på den ännu. Vibrationerna ska vara åtgärdade från 2018 års modell.
    Den känns lite som vilken sporttourer som helst att köra tycker jag.

Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Hoj
    Ja idag har jag iallafall provkört hojen och det var inget för mig tyvärr. Det är en fin hoj för rätt köpare det är jag övertygad om. Tråkigt nog upplever jag att problemen med vibrationerna uppenbarligen kvarstår. Från 4000-7000 rpm. vibrerar. Mikrovibrationer både i styre men även fötterna susar. Tyvärr ligger man i just det varvtalsomfånget när man håller svenska hastigheter. Min fz1a är 10 år gammal och vibrerar inte i närheten av vad Beemern gör.
    Att man inte heller kan justera kopplingshandtaget på en ny hoj 2019 är rätt illa. Ffa. när nämnt handtag är gjort för någon med storlek xxxl i handskar... Nådde knappt handtaget. Hade man haft hojen under säg en dag så kanske man kommit mer överens med den jämfört med 20 min provkörning så det är inte helt rättvist att skapa sig en åsikt baserat på vad jag skriver efter mina 20 min. Dock upplevde jag den som Ulvhamne skriver. Ganska medel.

Har tidigare provkört gs1200 och det är en helt annan hoj. Både komfort men även motorgång och vrid. Enligt min åsikt, en mycket trevligare hoj för sitt ändamål. Ska eventuellt åter och prova GS1250. Men även Suzuki DL1000 V-strom. Får se hur man upplever dem.
    Forza Rossi ! =)

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Nu har jag fått anledning att bestämma mig. Annonsen på Triplen hann inte vara ute i tre timmar innan den var såld.
    Det betyder att du sålde en väldans bra motorcykel!
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Jobbar inom akutsjukvård Str3 Rs avatar
    Reg.datum
    sep 2018
    Hoj
    3 britter, 1 svenne och 1 tysk.
    Äh men va f..? Hur f*n kunde du sälja den?!

Beror på vad den perfekta kompromissen är? Vad har du tänkt?

Har själv haft en BMW GS tidigare som jag körde överallt med, dock en 1-stånkare och klen men grym på alla möjliga underlag (lera, pölar, grus, asfalt). Har en större nu med TKC80 på. De har oftast låg tyngdpunkt och är så gott som självkörande, perfekt om man behöver skjuts hem på kvällen.

Senast redigerat av Str3 R den 2019-06-29 klockan 07:05.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Jag har aldrig gillat att ha fordon speciellt länge och den grå var tveklöst den bästa mc jag ägt. Inget strul som Suzukin utan bara att köra.

Sökord på Blocket sen igår:
    R1200GS
    Caponord
    VTR
    X-ADV
    Tiger
    Superduke
    Brutale
    Stradale
    Crossrunner
    Så planen är inte helt utstakad ännu.

? Randonörds avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Hoj
    Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14, KTM 450xc r -08, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.
    KTM 1290 SA. mest pang för pengarna, dessutom kompetent allroundhoj

Medlem
    Reg.datum
    feb 2015
    Hoj
    Aprilia
    Jag har aldrig gillat att ha fordon speciellt länge och den grå var tveklöst den bästa mc jag ägt. Inget strul som Suzukin utan bara att köra.

Sökord på Blocket sen igår:
    R1200GS
    Caponord
    VTR
    X-ADV
    Tiger
    Superduke
    Brutale
    Stradale
    Crossrunner
    Så planen är inte helt utstakad ännu.
    Mjo, litegrann är den. Vad jag kan se så är det troligast att du pyntar för en äventyrshoj.
    Eller en Honda scooter
    Oavsett vad det blir, så väntar jag med spänning.
    Senast redigerat av CBR1 den 2019-06-30 klockan 19:58.

Medlem Holmquins avatar
    Reg.datum
    jan 2014
    Hoj
    2002, KTM 400 EXC (540cc)
    Blogginlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av andersbrink Visa inlägg
    I min analys är åtminstone ett av fordonet gjort för grus / skog. Så det beror således, givetvis, på med vad man jobbar och hur man tar sig dit. I en urban miljö skulle nog skog/grus anses som helgåka
    "Everything worth doing, is worth overdoing"

Min byggtråd - KTM 540 Motard
    Blogg om min KTM 540 motard

Säljes till KTM RFS: vevaxel 72mm, balance shaft

Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Randonörd Visa inlägg
    KTM 1290 SA. mest pang för pengarna, dessutom kompetent allroundhoj
    Var det inte de hojarna som levererades till kund med sneda fälgar som gav rätt kraftiga vibrationer och vobbel på allt över 130 kmh?
    När kunderna påpekade detta och sen ville ha det löst via garanti så fick de svaret att det kan de fetglömma då KTM godkänner en viss krokighet och att alla fälgar var inom den speccen. Jo visst tjena.

Har själv kollat in diverse KTM modeller. Allt numera ointressant efter all skit man läst om deras svenska agent och problemen som ägare fått dras med under säsong för att få bagateller ordnade på garnati. Nej tack.
    Forza Rossi ! =)

Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Fem nollor - då blir man nog inte världsmästare.... Men en frisk fläkt är han Alvaro! Kanske kan han utmana på riktigt nästa säsong. Då har han fö [...]

cidair
Vill du annonsera ovan? Klicka här