Ny dragkedja till skinnställ

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA
-----
 
Last edited:

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Aprilia RS 125
500:- har jag för mig att det kostar (det är inte kul att sy i skinn).
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jag fick bytt både kedjan som håller ihop byxa+jacka samt dragkedjan för jackan för totalt 650:-. Då blev kedjan i jackan utbytt från plast till metall och kedjan mellan byxor och jacka till en som kändes minst lika stark, om inte bättre, också i metall. Jag är inte orolig att detta inte ska hålla i en krasch. Detta var i Malmö förra säsongen.
 

Closet

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2019
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR650 -19
Bor man i närheten av Mölndal kan jag varmt rekommendera Mölndals skrädderi. Han tog 700 kr för att byta en dragkedja på mitt skinnställ och uppvisade stort förtroende och visade liknande jobb han gjort vilka blev väldigt snygga. Som en bonus bytte jag också från nylon till metall vilket känns lite mer hållbart ur ett crash-perspektiv.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
I 9 fall av 10 räcker det med att byta löpare på dragkedjan vilket man enkelt kan göra själv.
Jag har kört https://www.zlideon.se/ på skinnställ, stövlar och arbetskängor i flera år utan ett enda problem. De håller bättre än YKKs löpare så på arbetskängorna byter jag ut löparna i förebyggande syfte när de börjar se slitna ut efter något år. Kängorna håller då 2 år till innan skinn och sulor är helt slut.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tack för tipset- Onekligen intressant att få det fixat för den facila summan av 69 spänn. Klart värt att prova.

Kan flika in att butiken smartasaker har dem hos sig utifall någon bor i Stockholm.

Du kan börja med att klämma ihop löparen lite om det bara är löparen som är sliten. I mitt fall räckte inte det.

Däremot skulle jag inte valt metall till fickorna. Jag kör även när det är kallt och det är inte trevligt när det river i händerna.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top