Suzuki gsx 750es 87a

Dwtattooing

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2019
Ort
Ludvika
Hoj
Suzuki gsx 750es 87
Tjena! Tänkte byta swing och framgaffel på min gsx 87a för att kunna få fetare däck bak och snyggare fram. Har hört att gsxr modellerna mellan 87-92 ska passa rakt på. Någon som vet mer? Tacksam för tips på någon som kan tänkas sälja både gaffel och swing också. Gärna komplett med däck och fälg samt styre ????
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Du kan oavsett sving bredd få i ett bredare däck än vad du har spel mellan kedjan o däcket i dag, framdrevets position bestämmer var kedjan hamnar oavsett sving.

Mät mellenrumet mellan insida kedja o yttersta ytan på däcksidan, man brukar vilja ha 10 mm mellan däck och kedja för att unvika kontakt då kedjan kastar lite i sidled vid motor bromsning.
 

Dwtattooing

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2019
Ort
Ludvika
Hoj
Suzuki gsx 750es 87
Har ju ett stag som går till broms anordningen/ bromsoket som gör att det inte går att sätta bredare. Kan ta en bild så du får se vad jag menar. Tackar för svaret
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Har ju ett stag som går till broms anordningen/ bromsoket som gör att det inte går att sätta bredare. Kan ta en bild så du får se vad jag menar. Tackar för svaret

Det är lättare att fixa, krök ett nytt stag eller gör ett stagfäste på svingen så att det slipper att passera däcket.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top