Gummisnodds-flygplan till fyraåring och pappa?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Någon som vill tipsa om lite mer hållbara modellplan med någon sorts framdrivning. Kan vara gummisnodd eller "super-kondensator".

Hittar antingen seriösa modellbyggen som ser mycket ömtåliga ut eller kinaleksaker av oklar kvalitet.

Kan vara ett plan man bara kastar också men tror inte grabben klarar det och då är det roligare men något som drar iväg från handen även om den bara flyger 20 sek.

Någon som vågar rekommendera en modell?
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Clas Ohlson hade en blå och vit friflygande Piper Cub med eldrift i början av årtusendet.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
När jag höll på med modellflyg hette instegs-gummisnodds-planet "flugan" och senare blev det "ama cub". Den är iofs balsaträ-och-pappers-byggsats och trivs inte skitbra i att krascha in i buskar och grejer men rätt kul vad jag minns :) (verkar f.ö. finnas kvar)
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
När grabben va 4 så va nog de roligaste stunderna me flygplan i papper som man vek.. Gick dom sönder efter ett tag så vek man en eller flera nya..
Jag vek 3 sorters plan å man kunde ändra på dom så dom flög olika, typ gjorde rollar eller loppar..
Dom funkar både inne å ute... Ute kunde man tävla om vems plan som flög längst typ..
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S

Dom hade mycket kul! Ska beställa något därifrån!

- - - - - - - automatiskt ihopslaget inlägg - - - - - - -

När grabben va 4 så va nog de roligaste stunderna me flygplan i papper som man vek.. Gick dom sönder efter ett tag så vek man en eller flera nya..
Jag vek 3 sorters plan å man kunde ändra på dom så dom flög olika, typ gjorde rollar eller loppar..
Dom funkar både inne å ute... Ute kunde man tävla om vems plan som flög längst typ..

Ja det så klart. Har jag inte tänkt på men tror han har svårt att kasta själv än. Därför jag tänkte lite motor för att komma igång.

- - - - - - - automatiskt ihopslaget inlägg - - - - - - -

När jag höll på med modellflyg hette instegs-gummisnodds-planet "flugan" och senare blev det "ama cub". Den är iofs balsaträ-och-pappers-byggsats och trivs inte skitbra i att krascha in i buskar och grejer men rätt kul vad jag minns :) (verkar f.ö. finnas kvar)

Balsaträ får bli senare i livet. Får inte lägga för mycket tid på något man kan ramla över på väg ut ur huset.
 

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Dom hade mycket kul! Ska beställa något därifrån!

- - - - - - - automatiskt ihopslaget inlägg - - - - - - -



Ja det så klart. Har jag inte tänkt på men tror han har svårt att kasta själv än. Därför jag tänkte lite motor för att komma igång.

- - - - - - - automatiskt ihopslaget inlägg - - - - - - -



Balsaträ får bli senare i livet. Får inte lägga för mycket tid på något man kan ramla över på väg ut ur huset.

Jag har byggt alla Ackus modeller, och alla har flugit bra, men Knott är väldigt lätt att bygga och flyger väldigt bra.

Jag träffade faktiskt på Herr Ackus för några veckor sedan när Aeroklubben Göteborg hade utställning på 5:ans torg, och då hade han med sig ett par "Knott", men med rak framkant på vingen och den flög ännu bättre, jag hoppas att han börjar tillverka och sälja den versionen också.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top