Importera hoj som inte sålts i Sverige.

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Ort
Karlstad
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
Hej alla.

Nu är det inte bättre än att jag blivit vådligt förtjust i en hoj som inte jag kan se någonsin sålts i vårt avlånga land.

Går det att få en sådan mc registrerad? Hjälper det att det är en veteran?

Mvh
Christian
 

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Ort
Karlstad
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
Jag vet att den såldes i Storbritannien. Huruvida den såldes i något annat EU/ESS-land vet jag faktiskt inte. Så jag antar att det beror på hur det blir med Brexit.

Får kanske vara snabb med att hitta en!
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ah - du scoutar fortfarande.

Nyckeln är att exemplaret du hittar har en registrering i ett annat EU/EES-land.
Enligt temat "fri rörlighet över gränserna inom EU så kan du reggae pretty much vad som helst i Sverige, som redan varit reggat i trafik någon annanstans inom unionen.

Brexit...?
Fan vet. Blir det ngt? Vet dom vad dom röstade för? Mot? Vad skulle en ny, informerad och faktabaserad omröstning ge för utfall...?
 

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Ort
Karlstad
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
Jupp, en inte helt lätt hoj att hitta något vettigt exemplar av.

Ok, så det är det som är den vinnande faktorn. Väldigt bra att veta!

Tror inte att de har någon som helst aning om vad de röstat på. Inte heller vad det får för konsekvenser för sig själva..

Kom på att jag inte skrivit vad det är för hoj jag söker! En Honda CT90 Trail är det jag letar efter iaf! Kan vara en av de fånigaste men samtidigt häftigaste små hojar jag sett :hihi
 

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Ort
Karlstad
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
Verkar även som jag varit ute och cyklat lite. Nu hittar jag inte att de sålts i Europa överhuvudtaget, verkar vara Nordamerika och Australien som var marknaden.

Så den hojen kan jag nog glömma...
 

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Ort
Karlstad
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
Ja, absolut liknande. Måste vara en variant på den andra. Just trail 90 är extra rolig då den har hög och lågväxel, men går den inte att regga i Sverige så är denna ett bra alternativ!
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Men rör det sig om en hoj som är från 1970 eller så måste det väl gå att regga in den på nåt vis? Tänker på parallellen med jänkebilar från USA som importeras och där är jag ganska säker på att det förekommer modeller som aldrig sålts nya i Sverige, borde väl vara nåt liknande om gäller gamla hojar kan man i alla fall tycka. Sen kanske det blir en del jobb och kostnader i from av tull, moms och andra avgifter i samband med regbesiktning med det hela men det är ju en annan femma.

Ring transportstyrelsen och fråga vad som gäller, om det går och vad som i sånt fall krävs för att få hojen i papper.
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
varför skulle den inte gå att regga?

se till att du har alla papper på den och att den passerar som hyffsat orginal så är det väl bara att köra igenom den.

Kommer den utifrån EU måste du tulla och momsa in den först, att det blir snorbilligt att importera är tyvärr inte längre nån möjlighet om det var det du hoppades på, svenska kronan har toktankat gentemot alla andra valutor i världen just nu.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top