Dynojet power commander eller rapid bike på Kawa z650 full akra?

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
Hej.
Någon som har erfarenhet av att installera en av dessa mods? Är det något man bör lämna in? Gör det någon större skillnad?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Vad är det du vill förbättra eller upplever som ett problem just nu med din z650? Eller vill du bara ha den meckad med så där lite i största allmänhet?
 

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
Vad är det du vill förbättra eller upplever som ett problem just nu med din z650? Eller vill du bara ha den meckad med så där lite i största allmänhet?

Upplever inget problem egentligen. Jag är ingen van förare så jag vet inte om det är mig det är fel på. Men hört att Z650 är reglerad enligt något EU4 emission regler som är anledningen till att den är lite ojämn i gasen ibland, under lägre RPM. Det verkar som att man kan lösa dessa "problem" med dessa.
Sen om den blir rapp, ja varför inte haha :D
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Ta det lite lugnt med sånt där... kör hojen ett tag och se hur den faktiskt fungerar. Kan man vänja sig vid en en snålt ställd kardanhoj som t.ex. BMW K1300 så bör din Kawa knappast vara ett problem. PC och Rapidbike känns som pengar i sjön om du samtidig inte totalt de-emissionar hela hojen och får den bänkad...

Köpte du inte den helt flång ny, enligt någon tråd här om dagen?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Pengar i sjön om du inte går all in med allt vad det innebär.
Jag upplever inte min som ojämn öht, klart att det tog några mil (typ 5) innan man blev polare med hojen och lärde känna den, men hade aldrig lagt pengar på PC eller liknande till den.
 

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
Pengar i sjön om du inte går all in med allt vad det innebär.
Jag upplever inte min som ojämn öht, klart att det tog några mil (typ 5) innan man blev polare med hojen och lärde känna den, men hade aldrig lagt pengar på PC eller liknande till den.

Jag tar ditt tips och slutar pilla. Jag köper lite nya estetiska saker så jag får pilla med den lite. :)

- - - - - - - automatiskt ihopslaget inlägg - - - - - - -

Ta det lite lugnt med sånt där... kör hojen ett tag och se hur den faktiskt fungerar. Kan man vänja sig vid en en snålt ställd kardanhoj som t.ex. BMW K1300 så bör din Kawa knappast vara ett problem. PC och Rapidbike känns som pengar i sjön om du samtidig inte totalt de-emissionar hela hojen och får den bänkad...

Köpte du inte den helt flång ny, enligt någon tråd här om dagen?

Allright, skippar det. :D. Nästan den hade väll gått 1000mil.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Om du inte redan har det, montera kraschpuckar. Den investeringen kan betala sig första veckan.

Det är nyttigt mysmeck i nån timme.
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Ursäkta för trådkapning, men hur funkar det med att besiktiga nyare de-katade hojar?

Det görs väl ingen avgasmätning, men hur ser kontrollanterna överlag på detta?
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Olika besiktnings män ser olika på detta vet dock en som har hojen stående pga att avgaseriet är utbytt o han inte fick original med när han köpte hojen.
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Ursäkta för trådkapning, men hur funkar det med att besiktiga nyare de-katade hojar?

Det görs väl ingen avgasmätning, men hur ser kontrollanterna överlag på detta?

Helfordonsgodkännande, så det blir lite av ett tärningskast. Likaså om du åker på en flygande besiktning.
 

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
Om du inte redan har det, montera kraschpuckar. Den investeringen kan betala sig första veckan.

Det är nyttigt mysmeck i nån timme.

Det var redan på som tur är. Men hon hade tappat den en gång på lågfarten så det är lite skråmor längst ut på styret. Ska försöka fixa det. :)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det var redan på som tur är. Men hon hade tappat den en gång på lågfarten så det är lite skråmor längst ut på styret. Ska försöka fixa det. :)

Äh, det är bara patina. ;) (the first cut is the deepest)

Lägg pengarna på en knix/avrostning istället.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top