Byta till LED-blinkers med integrerad DRL, hur få ström till DRL?

dek

Medlem
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Söder om söder
Hoj
Fulmoddad nittiotals CB750 ala caféflört
Jag har en XSR900 där jag till slut tar tag i att byta originalblinkers och jag satsade på ett par LED med integrerad DRL framtill för ökad synlighet.

Blinkers kommer med de sedvanliga gul & svart-kabel samt en vit för DRL. Frågan är hur jag ska strömsätta DRL? Jag vill helst inte kapa kablar i originalkablage men jag antar att det bästa är att tjuva in sig på kabel till halvljuset? Hur gör jag det på bästa och minst förstörande vis?
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Vad har du för halvljuslampa på hojen? Det brukar finnas lite olika kontaktdon både hona och hane så man kan göra en strömtjuv utan att klippa i kablaget, har gjort så på min pickup.

H1 har valiga flatstift och till H4, H7 finns kontakter att köpa i alla fall på den lokala OK macken här och sen kan man använda vanliga flatstift att sticka i originalkontakten, på hojen. Med lite krympslang över det hela det ser ut helt okej.

Konstigare modeller av kontaktdon som H11 och sånt hittade jag på tradera då jag skulle ha dom för att slippa klippa i kablaget på traktorn då jag bytte till xenon arbetslampor.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top