Letar Aluminiumplåt, 92 x 105 mm, 6 mm tjock!

Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Hej alla!

Jag har inhandlat en Shindengen FH020AA MOSFET-regulator eftersom jag tror det är min regulator som är paj och skapat problemen som finns beskrivna här:

https://www.sporthoj.com/forum/show...tåendes-vid-rödljus-(hastighetsmätaren-knäpp)

Infästningarna passar såklart inte min hoj, utan måste tillverka en fästplatta.

Har varit i kontakt med ett par plåtslageri, men antingen så kan de inte (antagligen på grund av att de inte har materialet) eller så vill de inte fixa det. Därför hoppas jag såklart någon deltagare i detta eminenta forum kan bistå med hjälp!

Antingen var jag kan få det fixat, eller bara aluminiumplåten, eller kanske till och med även resten: Två försänkta M6-hål, två M6-hål med gängning, två M6x30-skruvar där toppen är kapad och två distanser (ytterdiameter 12 mm, innerdiameter 6,1 mm och längd 6 mm)! Försänkningen ska ha måtten dk=12 mm och k=3,3 mm (se bifogad bild). :)

Viktigast är dock att få tag på aliminiumplåten, 92 x 105 mm och 6 mm tjock. Resten kan jag i värsta fall fixa själv.

Måtten är enligt bifogade bilder. Och på bilden är måttet fel på distanserna, som istället ska vara som ovan.

Fästplatta_1.jpg
Fästplatta_2.jpg
Skruv_Mått.jpg

Så, finns här någon som kan hjälpa mig? Jag vill ju ut och köra! :)



Ritningen är hämtad härifrån.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Måste det vara aluminium?

Varför kan du inte köpa valfri plåt och gå lös med vinkelslipen?
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Det här var nog en ganska värdelös tråd gissar jag, men var hyfsat desperat. :)

Måste det vara aluminium?

Varför kan du inte köpa valfri plåt och gå lös med vinkelslipen?

Aluminium har jag hört avleder värme bättre än plåt? Annars hade det varit en god anledning att inhandla min första vinkelslip! :banana

Här kan du köpa aluminium i mindre bitar https://www.maskindelen.se/product/aluminium-plat-6-mm och köper du en 100 mm remsa kan du göra fel många gånger ;)

Tack för tipset! Skickade mail till en del olika ställen, helgarderade mig med att fråga även här och kollade också upp stället i din länk. Fick dock svar ett par dagar senare från http://www.elwerostfritt.se/. De löste det billigt och smidigt utan krusiduller! Borrade själv hål, konade och gängade och en vecka senare var min Shindengen FH020AA MOSFET-regulator på plats. :tummenupp Med facit i hand hade det nog i och för sig räckt med 5 mm tjocklek.

Den löste dock inte det ursprungliga problemet, med en hastighetsmätare som totalt flippar ur. Dock laddar den med rätt spänning nu, till skillnad mot den gamla regulatorn.
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Du hade kunna köra utan kylfläns, fast då laddar den mindre och mindre över stegrad temperatur och slår av laddningen helt vid +80 grader. Monterad i fartluft skulle det funka utan kylplåt.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Du hade kunna köra utan kylfläns, fast då laddar den mindre och mindre över stegrad temperatur och slår av laddningen helt vid +80 grader. Monterad i fartluft skulle det funka utan kylplåt.

Plåten var mest för att kunna montera regulatorn över huvud taget eftersom hålen inte stämmer överens med originalregulatorn.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top