Resultat 1 till 14 av 14
    Medlem Heimdalls avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    R1 -98

In ear lurar som dämpar lika bra som öronproppar?

Åker alltid med proppar när jag kör hoj p.g.a. vindbruset. Nu är man sugen att kunna lyssna på musik samtidigt som man sitter och åker längre turer. Finns det några bra lurar att ha innanför hjälmen som dämpar vindbruset utanför så pass bra att det faktiskt går att lyssna på musik? Är ingen direkt audiofil så det behöver inte vara toppklass på ljudet, då är det viktigare att ljudet utanför är så tyst som möjligt.
    Shure SE215 och Bose quietcomfort 20 är några som ser ut att iaf kunna passa under hjälmen. Är någon av dom 2 värd att satsa på? Eller finns det något bättre alternativ?

Medlem WebGringos avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Hoj
    En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
    Koss the plug använde jag i en massa år. Prisvärda och dämpar som en hörselpropp

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Köp valfri handsfree från Cardo, och kör med öronproppar, tyst och det är klockrent för att lyssna på musik, snacka med polarna osv.

Annars kan ett par såna här funka: https://www.jabra.se/bluetooth-heads...ite-active-65t Jag har dom när jag tränar, och dom stänger ute ljud från omgivningen riktigt bra, och sitter grymt skönt. Jag har inte provat dom i hjälmen dock, jag har inte det behovet där. Det finns en billigare variant också, utan Active, samma design, men inte träningsanpassade, dvs inte lika svettåliga.
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    R1200GSA
    Shures lurar dämpar kanon och låter bra, finns ju i prisklasser från 1000 lappen och uppåt och låter därefter. Sitter ordentligt och finns med flera alternativa proppar för bästa passformen. SE215 är en bra modell att börja med.

Medlem
    Reg.datum
    jun 2016
    Hoj
    Honda CBR 1000RR inlöst. BMW S1000RR och Yamaha YZ250F 2016
    JAYS a-Jays One är mycket bra billiga och bra ljud.

Medlem z1000sxs avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Hoj
    2017, Kawasaki, Z1000SX & 2017 BMW K1600GTL
    Citat Ursprungligen postat av Mr Woland Visa inlägg
    Shures lurar dämpar kanon och låter bra, finns ju i prisklasser från 1000 lappen och uppåt och låter därefter. Sitter ordentligt och finns med flera alternativa proppar för bästa passformen. SE215 är en bra modell att börja med.
    Shure SE215 är bra, sticker inte ut så dom klämmer inte i öronen.
    Nu använder jag dom inte längre så mycket då jag har Sena 20S Evo vilket ger tillräckligt bra ljud även med hörselproppar i men kan absolut rekommendera Shure.

Medlem Eas94s avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Hoj
    Honda Hornet 600 -04
    Spana in www.plugfones.com. Har själv ett par av modellen Guardian med silikonpluggarna, de dämpar bra och passar utmärkt vid tåg- och bussresor. Däremot sticker sladden rakt ut (ingen vinkel) så vet inte hur väl de fungerar med mc-hjälmar. Kan testa med min Shoei imorgon kväll.

Vill varna för att kvaliteten kan vara dålig, läst att flera haft problem på reddit. Å andra sidan är lurarna billiga

P.i.t.A Impacts avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Hoj
    990SMT -09 + GSX-R600 -09
    Tänkte länka till samma sak. MEN! Borde man inte kunna ta valfria in-ear och pilla bort gummit och sätta dit gummi från t.ex. plugfones?
    https://www.plugfones.com/product/co...st-foam-plugs/
    https://www.plugfones.com/product/co...ilicone-plugs/

Citat Ursprungligen postat av Eas94 Visa inlägg
    Spana in www.plugfones.com. Har själv ett par av modellen Guardian med silikonpluggarna, de dämpar bra och passar utmärkt vid tåg- och bussresor. Däremot sticker sladden rakt ut (ingen vinkel) så vet inte hur väl de fungerar med mc-hjälmar. Kan testa med min Shoei imorgon kväll.

Vill varna för att kvaliteten kan vara dålig, läst att flera haft problem på reddit. Å andra sidan är lurarna billiga

Medlem Eas94s avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Hoj
    Honda Hornet 600 -04
    Citat Ursprungligen postat av Impact Visa inlägg
    Tänkte länka till samma sak. MEN! Borde man inte kunna ta valfria in-ear och pilla bort gummit och sätta dit gummi från t.ex. plugfones?
    https://www.plugfones.com/product/co...st-foam-plugs/
    https://www.plugfones.com/product/co...ilicone-plugs/
    Kan testa det ikväll, återkommer då.

----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    https://www.kjell.com/se/sortiment/d...E&gclsrc=aw.ds

Dessa gillar jag, mycket bra ljud för pengarna och tyst när man har de i, hur de funkar som handsfree i hjälm är dock inte testat av mig så det kanske skiter sig men, ska det lyssnas på musik är det ett toppalternativ ljudkvalitésmässigt och riktigt bra batteritid uppåt en 12 timmar iaf.
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

Medlem daspunners avatar
    Reg.datum
    mar 2019
    Hoj
    2008 Kawasaki ER6N
    Följer...

12. 2019-04-16, 21:12

Medlem Heimdalls avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    R1 -98
    Tack för tipsen! Jag har redan koss och plugfones, och ingen av dom är speciellt sköna att ha i när man trär på hjälmen.. jag experimenterade med att göra hål i vanliga gula skumgummiproppar och montera dom på plugfoneslurarna, men det fungerade inget vidare.
    Jag slog till på SE215 så det ska bli kul att se, eller höra, hur bra dom fungerar

Medlem Eas94s avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Hoj
    Honda Hornet 600 -04
    @Impact: jag kan montera mina Sony in-ear i plugfones silikonplugg, dock ej i den av skum. 4 vs 2 mm diameter på hörluren utgjorde inget hinder. Det låter hyffsat men hörlurarna sticker ut mer än original plugfones.

@Heimdall: alright! Återkom gärna med ett omdöme sen.

Medlem Heimdalls avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    R1 -98
    Citat Ursprungligen postat av Eas94 Visa inlägg
    @Impact: jag kan montera mina Sony in-ear i plugfones silikonplugg, dock ej i den av skum. 4 vs 2 mm diameter på hörluren utgjorde inget hinder. Det låter hyffsat men hörlurarna sticker ut mer än original plugfones.

@Heimdall: alright! Återkom gärna med ett omdöme sen.
    Absolut!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Vad mer har ägaren struntat i...? Har man skippat service under så många mil är man antingen vansinnigt lat, totalt okunnig - eller har en ekonomisk situation som [...]

notrightrider
Vill du annonsera ovan? Klicka här