Begagnatmarknaden helt nere?!

Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
Personligen tror jag att beg.marknaden är körd i Sverige, mina senaste 4 Kawor har varit på Blocket, 0 intresse i Sverige å säkert för dyra, å sålts cash inom EU till Baltikum å Polen. (Tur att man lärde sig bl.a. skaplig ryska på jägarskolan i Kiruna för "hundra år sen":crash...)
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Har precis sålt en hoj och kan inte påstå att det var något supersug på marknaden. Nu var det förvisso en SV650S så inget unikt på något sätt men den låg ut till bra pris (billigaste SVn med den årsmodellen och utrustning samt lägst miltal av alla). Till slut gick den för 15% under utsatt pris, mest för att jag ville bli av med den ganska mycket.

Jagade Ducati 959...
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Kanske är så att folk tröttnat på alla däcksparkare och hellre tar ett lån på huset och går till en handlare
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Sålde nyss min trimmade bil. Lade inte ens ut den på Blocket för att slippa alla galningar som ska lukta på glykolen och rycka i nackstödet för att sedan erbjuda halva priset.
Jag tror att fler än jag har ledsnat på den kategorin köpare och istället annonserar mer direkt till rätt kundkrets tex via Facebookgrupper eller forum som detta.
 

mangedif

Rookie
Gick med
16 Mar 2012
Ort
växjö
Hoj
Daytona 675 2006
Så synd bara att hojarna såg bättre ut förr.. nya R6 ser ju skit ut enligt mig tyvärr..
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag tittar just nu på Lyxfällan och jag är tveksam till att det är tillräckligt med spärrar för folk att låna.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tittar just nu på Lyxfällan och jag är tveksam till att det är tillräckligt med spärrar för folk att låna.

Där är det väl alltid folk som trots allt har ganska höga inkomster? Åtminstone de gånger jag sett. Inte konstigt att dom får låna, dom har ju mycket att ta ifrån innan de är nere på existensminimum.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Där är det väl alltid folk som trots allt har ganska höga inkomster? Åtminstone de gånger jag sett. Inte konstigt att dom får låna, dom har ju mycket att ta ifrån innan de är nere på existensminimum.

Idag var det ett par med barn där ena föräldern hade inkomst och herrn brände 35 kkr per år på mobilspel. :3freak
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Personligen tror jag att beg.marknaden är körd i Sverige, mina senaste 4 Kawor har varit på Blocket, 0 intresse i Sverige å säkert för dyra, å sålts cash inom EU till Baltikum å Polen. (Tur att man lärde sig bl.a. skaplig ryska på jägarskolan i Kiruna för "hundra år sen":crash...)

Personligen tror jag den svenska valutan är körd.

Ful, konstgjord andning för att hålla exportindustrin under armarna. Samma livsfarliga återvändsgränd som seriedevalveringarna under 70- och 80-talen.

Att polacker kan köpa begagnat här med förtjänst - hojar vi tycker är för dyra pekar på hur sjukt det är.
Värre är att dom duktiga polackerna, dom som vet sitt värde, inte längre vill jobba i Sverige.
Det blir för dåligt betalt när man omsätter den intjänade kronan till zloty.

Sug på den, Sverige! Utveckling går obönhörligt framåt. Utom här.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ungefär som alla trådar i teknikforumet som ställer frågan ”Varför vill min hoj inte starta efter vintern?”. De brukar oftast följa mönstret att alla svar säger att batteriet troligen är dåligt, varpå TS argumenterar emot på olika sätt under någon vecka eller två innan hen ger med sig och köper ett nytt batteri, startar hojen och hörs sedan aldrig av igen.
Ja, batteriet kan det omöjligen vara, för hojen har ju startat jättefint en gång i veckan hela vintern :gnissla

Köp och sälj följer väl samma mönster som allt annat, är saker dyra som nya så blir dom oftare dyrare som begagnade, och hojar blir dyrare och dyrare. Sen vill säljare alltid få ut så mycket som möjligt, och köpare vill alltid betala så lite som möjligt, det är inget nytt koncept :fakta
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top