KTM EXC 125(-06) Förgasar hjälp

C4pp3

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2019
Ort
Enköping
Hoj
2006 KTM EXC 125
Som titeln lyder så behöver jag lite tips/hjälp med vad jag ska ha för munstycken och inställningar på förgasaren.

Det är en SM konverterad hoj som jag kör dagligen fram och tillbaka till plugget(inga långa sträckor) och lite lek körning såklart.
Den drar soppa som bara den och får tanka den nästan varannan dag(2% 2T Olja), det rinner/droppar olja ur ljuddämparen. Har läst igenom KTM manualen jag fick till hojen och i den rekommenderar den större munstycken än vad jag har redan i...

Det som sitter i just nu:
Main jet: 168
Pilot jet: 45
Needle: NOZE (POS 4)
Luft skruv: 1 varv ut
Drev(om det gör något): 14, 42
 
Last edited:

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det låter ganska normalt i storlekar. Tänk på att snålställer du en 2T o ligger länge på låg trottel öppning så är det lätt att nypa motorn. En 2T smörjs enbart i cylindern med bränsle blandningen. Vill du åka snålt köper du en 4T hoj på 15 hp din har väll närmare 30 hp o det kostar soppa.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Kör med den bestyckningen som KTM rekommenderar för aktuell temperatur. Så slipper du fundera...
 

C4pp3

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2019
Ort
Enköping
Hoj
2006 KTM EXC 125
Jo att den drar mycket det förstår jag, var mer funderas då det rinnner olja ur ljuddämparen så på något sätt känns det som för mycket. såg också att man kan testa tippa hojen lite gran och om den börjar rinna mycket så är ''floaten'' fel inställd, vilket den verkar men när förgasaren var isär tyckte jag den såg bra ut :/
och det är ingen lång eller snål köring för mig, har ca 2km till plugget endast.
 

C4pp3

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2019
Ort
Enköping
Hoj
2006 KTM EXC 125
Kör med den bestyckningen som KTM rekommenderar för aktuell temperatur. Så slipper du fundera...

Har kollat på det men måste beställa fler munstycken då och det känns konstigt att gå upp i storlek när jag tror den får för mycket redan. Men ska nog beställa och kolla hur den går med ktm's tips
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top