Resultat 1 till 5 av 5
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2019
    Hoj
    2006 KTM EXC 125

Question KTM EXC 125(-06) Förgasar hjälp

Som titeln lyder så behöver jag lite tips/hjälp med vad jag ska ha för munstycken och inställningar på förgasaren.

Det är en SM konverterad hoj som jag kör dagligen fram och tillbaka till plugget(inga långa sträckor) och lite lek körning såklart.
    Den drar soppa som bara den och får tanka den nästan varannan dag(2% 2T Olja), det rinner/droppar olja ur ljuddämparen. Har läst igenom KTM manualen jag fick till hojen och i den rekommenderar den större munstycken än vad jag har redan i...

Det som sitter i just nu:
    Main jet: 168
    Pilot jet: 45
    Needle: NOZE (POS 4)
    Luft skruv: 1 varv ut
    Drev(om det gör något): 14, 42

Har precis tankat på fullt och ska se hur mycket den går på en tank(råkade köra några top speed runs så den drog mycket)

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Det låter ganska normalt i storlekar. Tänk på att snålställer du en 2T o ligger länge på låg trottel öppning så är det lätt att nypa motorn. En 2T smörjs enbart i cylindern med bränsle blandningen. Vill du åka snålt köper du en 4T hoj på 15 hp din har väll närmare 30 hp o det kostar soppa.

Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    .
    Kör med den bestyckningen som KTM rekommenderar för aktuell temperatur. Så slipper du fundera...
    Boris KTM Service - Följ mina äventyr i garaget

Medlem
    Reg.datum
    apr 2019
    Hoj
    2006 KTM EXC 125
    Jo att den drar mycket det förstår jag, var mer funderas då det rinnner olja ur ljuddämparen så på något sätt känns det som för mycket. såg också att man kan testa tippa hojen lite gran och om den börjar rinna mycket så är ''floaten'' fel inställd, vilket den verkar men när förgasaren var isär tyckte jag den såg bra ut :/
    och det är ingen lång eller snål köring för mig, har ca 2km till plugget endast.

Medlem
    Reg.datum
    apr 2019
    Hoj
    2006 KTM EXC 125
    Citat Ursprungligen postat av Boris JR Visa inlägg
    Kör med den bestyckningen som KTM rekommenderar för aktuell temperatur. Så slipper du fundera...
    Har kollat på det men måste beställa fler munstycken då och det känns konstigt att gå upp i storlek när jag tror den får för mycket redan. Men ska nog beställa och kolla hur den går med ktm's tips

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Vad mer har ägaren struntat i...? Har man skippat service under så många mil är man antingen vansinnigt lat, totalt okunnig - eller har en ekonomisk situation som [...]

notrightrider
Vill du annonsera ovan? Klicka här