Resultat 1 till 5 av 5
    Medlem Kawarians avatar
    Reg.datum
    apr 2019
    Hoj
    2016, Kawasaki Ninja 650

Question Elektronisk strpyning av Ninja 650 - hur går detta till/kan man göra det själv?

Ska nog dra pluggen och införskaffa min en Kawasaki Ninja 650 imorgon. A2 kortet står på listan och hojen måste därmed strypas. Har kollat upp strypsatser till hojen, och verkar vara elektronisk strypning som gäller på dessa Euro 4 motorer. Min fråga är, hur funkar det med att strypa en hoj elektroniskt på egen hand kontra den traditionella gasvajer metoden som man brukar använda på äldre hojar? Vill gärna att detta blir en så minimal kostnad som möjligt, till att tillägga ligger strypningen på 2095:- på mc-kompaniet (utan montering), och ca 3500:- på DIN-MC med montering (tror jag).

Dessutom: om man registreringsbesiktar hojen efter att ha strypt den, funkar det att åka till besiktningen med ett olagligt rör eller ej? Isåfall måste jag byta tillbaka till original innan bes. då det sitter ett Delkevic rör på hojen just nu.

Medlem Kawarians avatar
    Reg.datum
    apr 2019
    Hoj
    2016, Kawasaki Ninja 650
    Bump.

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    5
    /anders -98bandit1371 -91Intruder1400 -97bandit1157 -81GPz1100 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x 2

Medlem Kawarians avatar
    Reg.datum
    apr 2019
    Hoj
    2016, Kawasaki Ninja 650
    Kör nog via DIN-MC och får det bara överstökat, verkar som att besiktningskostnaden ingår i priset också vilket är lite win-win. Är dock fortfarande osäker gällande avgasröret, kommer det att bli något problem kring det när jag tar hojen till besiktningen efter att den blivit strypt (röret är ej lagligt).

Medlem
    Reg.datum
    feb 2015
    Hoj
    Aprilia
    Citat Ursprungligen postat av Kawarian Visa inlägg
    Kör nog via DIN-MC och får det bara överstökat, verkar som att besiktningskostnaden ingår i priset också vilket är lite win-win. Är dock fortfarande osäker gällande avgasröret, kommer det att bli något problem kring det när jag tar hojen till besiktningen efter att den blivit strypt (röret är ej lagligt).
    Din parantes innehåller svaret du söker.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Det blir lätt så när man är överväldigad av "villhakänslan", blygsamheten hämmar uttrycksfullheten.

steffe
Vill du annonsera ovan? Klicka här