Tankläckage Hornet 900 -02

m4rtin

Medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
bmw s1000rr
Hej.
Har en Hornet 900-02 som jag har lackerat om tanken för en andra gång. När jag monterat ihop allt igen, så hade jag ett kraftigt läckage från undersidan där bränslepumpen är skruvad i tanken.
Rann bensin runt infästningen av bränslepumpen.

Där sitter en packning (Nr 21 - 17574-mcz-000 https://www.bike-parts-honda.com/ho...900F7/Frame/FUEL-TANK/13MCZ2E1/F__1400/2/1990 ) , den ser hel och fin ut. Men det är ju den ända delen som kan påverka om det sluter tätt. Har rengjort den och ytan som det skall täta mot, tycker inte man skall kunna montera det fel. Tidigare gånger när ajg delat dem har det inte varit några problem.

Efter att demonterat /monterat två gånger till, utan fått det tätt, så drog jag åt skruvarna hårdare än vad manualen säger. (väldigt mycket hårdare) Det resulterade i en avdragen bult.. :gnissla
Får väl försöka borra ut den gamla, såga upp "fästet", bocka upp det svetsa dit en ny gängstång, sen vika tillbaka och svetsa fästet? Andra förslag?

Tänkte beställa en ny gummitätning och prova, måste väl vara den som är kass?
Eller någon annan ide vad som kan fela?


20190414_121453.jpg
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Fixa bulten så som du beskrev och byt packningen. På de hojar där jag bytt bränslepump på så ska den bytas varje gång pumpen lossas.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top