Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 44 av 44
    Medlem Dr. Hs avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Hoj
    GSXR 1000 K8
    Men seriöst, hur jävla svårt ska det vara att hålla koll på serviceboken? Försvinner andra avtal rörande hus och fordon lika enkelt?

bara grusleksaker kvar sundströms avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Hoj
    XR 650R 690r/sm
    Citat Ursprungligen postat av Dr. H Visa inlägg
    Men seriöst, hur jävla svårt ska det vara att hålla koll på serviceboken? Försvinner andra avtal rörande hus och fordon lika enkelt?
    +1 på den ,sen är det väl som dom flesta svarat att ger säljaren ett bra intryck hojen ser bra ut så spelar det kanske ingen roll om hojen är servad av ägaren efter garantitiden men boken har ju ett visst värde om den följer med hojen .
    690r
    xr 650 -01
    gsxr 1000 -01såld
    xt 600k -93 såld
    r1 -00 skrotad av en 70+ i bil
    gsxr 750 -98 såld
    gsxr 750 -86 såld

Medlem Berget80s avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Hoj
    KTM 1190 Adventure R -13
    Personalen på min lokala mc verkstad är kanontrevliga men fruktansvärt stressade (förståeligt med tanka på belastningen).
    Jag skulle hellre serva hojen själv men är orolig för den jäkla stämpeln vid ev. byte.
    Så jag är också intresserad över värdet på serviceboken.
    En snabbt igenomhafsad service med en stämpel i boken eller en hemmaservice i lugn och ro.

När resan är målet hannuses avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Hoj
    KTM Super Duke R 2016, Yamaha XTZ660 Tenere 2012, Yamaha CygnusX-125 2007, Yamaha RD 350 1984, Yamaha YZF R6 2005, Yamaha Chappy LB80 1981
    Citat Ursprungligen postat av Dr. H Visa inlägg
    Håller med, hur svårt kan det vara?
    Är ju själv skeptisk till värdet av själva stämpeln, men total avsaknad av bok är för dåligt.
    Har själv köpt fordon som saknat servicebok, men då har jag skapat en ny, egen.
    Det är ju äldrig fel att dokumentera sina egna förehavanden, och tyder ju på visst ordningssinne.
    Men att helt leva utan....nä,det är för dåligt!

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Vad mer har ägaren struntat i...? Har man skippat service under så många mil är man antingen vansinnigt lat, totalt okunnig - eller har en ekonomisk situation som [...]

notrightrider
Vill du annonsera ovan? Klicka här