MotoGP - USA - CoTA

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Nice! Fan vad kul för dig Snoken. Inte lite avis. :gnissla Rekommenderat resmål alltså? :hej

Ja definitivt ett värdigt resmål. COTA bjuder på bra naturliga läktare så man kan se mycket på olika ställen. Chikanen vid kurva 4-5, kurva och 1 med bra höjd exempelvis. Även öppen in till depån för supporterklassen moto America.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det såg lite fumligt ut när mm skulle plocka upp hojen och tappade den på andra sidan, och sedan ramlade omkull under startförsöken som om han vore full. :hihi
Men, det var ju klart hela helgen att den enda som kunde hindra mms seger var han själv.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Skönt att MM dominansen är bruten dock av han själv men men...

Riktigt kul för Rins men som Rossifan är det med blandade känslor man gratulerar....

Måste säga att Jack Miller är en av mina absoluta favoriter i MGP och jag hoppas verkligen att han tar det sista lilla steget och blir en alien. Hondas horribla satellithojar förstörde för många unga talanger.

Även fast jag inte varit ett fan av Rabat så förklarade kommentatorerna att han fortfarande har så stora problem av sitt benbrott att han inte kan knipa om tanken och därför bara förlitar sig på överkroppsstryrka :näsblod
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Det såg lite fumligt ut när mm skulle plocka upp hojen och tappade den på andra sidan, och sedan ramlade omkull under startförsöken som om han vore full. :hihi
Men, det var ju klart hela helgen att den enda som kunde hindra mms seger var han själv.

:D Ja, det var lite papphammar-komik. Speciellt sista startförsöket när han gav upp och bara låg kvar på rygg.

Helgens vinnare blev ju Dovi helt klart. (Även om Rins nog känner sig, helt välförtjänt, som vinnaren.)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Måste ju passa på att gratulera Luthi också! :)
Efter ett bedrövligt år i MotoGP får han efter bara tre tävlingar kliva högst upp på podiet.
Gissar att det kändes ganska skönt...
Han har alltid varit lite av en favorit ända sedan jag var upprörd över att en ung spoling (MM) försökte köra honom av banan i Qatar (tror jag det var) i Moto2.

Välkommen tillbaka till racing Luthi! :tummenupp
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Idag är jag glad på riktigt. Man blir nästan tårögd när en av ens gamla adepter från de lägre klasserna tar sin första MGP-seger. Det är sådana ögonblick man förhoppningsvis kommer att minnas när man väl sitter på hemmet.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Idag är jag glad på riktigt. Man blir nästan tårögd när en av ens gamla adepter från de lägre klasserna tar sin första MGP-seger. Det är sådana ögonblick man förhoppningsvis kommer att minnas när man väl sitter på hemmet.

Det är mycket känslor kring detta redan i soffan, men det är ju naturligtvis bara en bråkdel mot att ha verklig relation med förarna! :)
Verkar som de flesta här, precis som jag, uppfattar honom som en genuint trevlig person rent allmänt.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Om/När Rossi väljer att pensionera sig från GP racingen och kanske enbart fokusera på sin akademi. Tror vi att Rins eventuellt skulle kunna vara en efterföljare till Rossi i Yamahas team? Eller kommer de plocka någon av Petronas förare istället kanske? Vad tror folk här inne?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om/När Rossi väljer att pensionera sig från GP racingen och kanske enbart fokusera på sin akademi. Tror vi att Rins eventuellt skulle kunna vara en efterföljare till Rossi i Yamahas team? Eller kommer de plocka någon av Petronas förare istället kanske? Vad tror folk här inne?

Jag misstänker att Viñales var tänkt som arvtagare till Rossi, men att det inte riktigt blivit som planerat. Jag hoppas nog på att Suzuki lyckas behålla en riktigt duktig förare så de kan ta hojen i mål, men det är väl möjligt att Yamaha kan visa intresse för Rins, annars har de ju ett par förare i sitt satellitstall som de utvärderar för fabriksstallsplats.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Om/När Rossi väljer att pensionera sig från GP racingen och kanske enbart fokusera på sin akademi. Tror vi att Rins eventuellt skulle kunna vara en efterföljare till Rossi i Yamahas team? Eller kommer de plocka någon av Petronas förare istället kanske? Vad tror folk här inne?

Skulle inte tro att Morbidelli ligger illa till om han fortsätter prestera.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Tänker också på Morbidelli som en eventuell ersättare. Killen har en bra och rätt inställning/attityd och fansen verkar gilla honom och även Rins så klart.
Tycker verkligen synd om Vinales. Han dras med otur och kanske även känner ökad press på sig nu att han måste börja prestera så inte hans plats ryker efter kontraktstidens slut. Det i sin tur pressar honom att göra mindre bra val på banan under racing osv. Hoppas han studsar tillbaka. Gillar Vinny!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Verkar som de flesta här, precis som jag, uppfattar honom som en genuint trevlig person rent allmänt.

Rins är - precis som andra MotoGP-förare - en professionell idrottsman så länge skinnstället är på. Vid sidan om är han helt klart en av de mest öppna och skojfriska som inte drar sig för practical jokes och inte heller blir ledsen när han får igen med samma mynt.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Om/När Rossi väljer att pensionera sig från GP racingen och kanske enbart fokusera på sin akademi. Tror vi att Rins eventuellt skulle kunna vara en efterföljare till Rossi i Yamahas team? Eller kommer de plocka någon av Petronas förare istället kanske? Vad tror folk här inne?

Morbidelli eller annan förare från VR46-academy ligger nog bra till.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Både Rins och Mir är mina favoriter i GP-cirkusen och har varit så en "längre" tid. Hoppas bara inte att de lämnar Suzuki så fort någon annan börjar rycka i dem. Gillar teamet och tycker att de har gjort de grymt bra sedan de kom tillbaka.

Fabio kanske inte heller ligger illa till för en riktig Yamahasits om han fortsätter prestera.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top