MotoGP - USA - CoTA

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Låter konstigt att de ändrat riktning på en så nybyggd bana? Misano har de väl ändrat, men den är ju relativt gammal o byggd på den tiden då säkerhetstänket var ett annat? Mo i Rana är väl också vänd? Körde Erf där - 05, fantastisk kul bana, ända tills jag kastade skrotet i chikanen:gnissla

Det borde varit Indianapolis efter lite googlande.
Mer rimligt i alla fall.

https://www.google.se/amp/s/amp.indystar.com/amp/8689361
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fast Zarco körde ju stundtals snabbare än både Rossi och Vinales på den värdelösa M1 17-hojen som fabriksförarna spydde galla över under 2018. Eller om det var året innan kanske? De säger ju att Yamahan är lättkörd för de med en mjuk och fin körstil (Zarco/Lorenzo osv) och KTM-hojen behöver snarare någon som Marquez för att kastas rätt runt banan. Jag tror snarare att hojen är helt fel för Zarco som kanske har lite svårt att ställa om till en annan approach.

Ja, jag tror inte Zarco bara gått och blivit 19:eplatsförare, utan att kåtten inte lirar för honom. Frågan är om han kommer hitta hem på den, och om inte, kommer hans karriär vara rökt eller kommer något annat fabrikat att erbjuda honom en plats nästa silly season.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
COTA bjuder på strålande sol, medelvind och inte :crash:yoparty :bananaett moln. Sval morgon men lär bli hygglig värme framåt lunch
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Nice! Fan vad kul för dig Snoken. Inte lite avis. :gnissla Rekommenderat resmål alltså? :hej
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Fast Zarco körde ju stundtals snabbare än både Rossi och Vinales på den värdelösa M1 17-hojen som fabriksförarna spydde galla över under 2018. Eller om det var året innan kanske? De säger ju att Yamahan är lättkörd för de med en mjuk och fin körstil (Zarco/Lorenzo osv) och KTM-hojen behöver snarare någon som Marquez för att kastas rätt runt banan. Jag tror snarare att hojen är helt fel för Zarco som kanske har lite svårt att ställa om till en annan approach.

Fast Zarco har inte haft några bra resultat sen Le Mans 2018 utöver Sepang.
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Guy Martin!!! Han var mer exalterad än en unge som blivit inlåst i en godisbutik.:D:D:D:D
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Grattis Rins! :Bugar
Superrace av Rossi som aldrig ger upp! :)
Välförtjänt podium för Miller som varit snabb hela helgen.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Grattis Rins:Bugar:) Du räddade min kväll:banana:banana:banana:banana
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Alex Rins född: December 8, 1995.
Vale Rossi MotoGP debut i 125cc: Mars 31, 1996.


Med andra ord var Rins 3 månader och 24 dagar gammal
när Rossi redan tävlade i MotoGP. :crash:crash
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Vilket race! :Bugar

Synd att Rossi missade en första plats men goa poäng från andra platsen ändå. Rins, vilken insats racet genom. Snygg omkörning och välförtjänt seger. Kul! :yoparty
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Men så kul för Rins såväl som för Suzuki :) Och så bra för tabellen! Missförstå mig rätt - ändå sedan Moto3-tiden har jag ansett MM som ett fenomen. Men race där han rycker direkt a la JL är bara inte kul. Bra att han klarade sig fysiskt oskadd om än självkänslan kan ha tagit en förmodligen minimal törn.

Morbidelli - kul! Säga vad man vill, men Stiggy förefaller kunna bygga team... Miller - proven a point? Quartararo - kommer att bli stor! Slutligen - roligt att racen kan överraska!

Blir intressant på riktigt att se eventuella scenförändringar i Jerez om ett par veckor :) Nu Indycar. Its a dirty job...
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Stigefelt har väl ingenting med MotoGP-teamet att göra utan sköter saker och ting i Moto2?

Som MM-fan så är det trist att han krascha ur, men vilket märkligt race och galet otippad topp 10-placering! Sjukt kul för alla Rookies förutom Mir men hur går det egentligen för Hafizh Syahrin?? Det är något oklart om jag ska gräma mig för att Rossi inte vann eller om man skall glädjas åt Rins vinst :fyllisar
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top