Video KTM 300 2stroke Vs Aprilia Tuono 1000

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Precis så upplever jag sporthojar när jag åker med yz250wr på små vägar.

Varför kör sporthojar så långsamt?

Även jag kör långsamt med YZF1000R den e skit klumpig mot yz250wr.:D
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
"You can't beat cubic inches!"

Eller... JO!


Sådant där ser man ibland i Alperna - kille med koll leker med en förare som kör en på pappret överlägsen hoj, men för tillfället i händerna på en klåpare.

"I bergen kan ingen höra dig skrika..."
 

Octa

Medlem
Gick med
19 Apr 2018
Ort
Strömsund
Hoj
R1 2006
Se så fort det går när man viker in speglarna! Tänk om han vikt in passagerarfotpinnarna också??? Sky is the limit!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag är iofs mer förtjust i cross, enduro och motard än landsvägs hojar så jag önskar jag kunde hurra men det där med rejs på gatan är ju ganska svårt att jämföra, först och främst undrar man ju om den jagade Tuonon ens visste att han var med i ett rejs.

Sen är det ju det där med hur mycket säkerhetsmarginaler man har, de flesta kör med ganska stora marginaler vid gatåkning. Några har inga alls.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Kolla hans andra videos. Tuonon är en polare vad jag fattar det som, då den syns i andra videos.

Fortfarande kan dom utöver olika kompetens ha helt olika säkerhetsmarginaler, minns en kompis som jag ofta hade som sällskap vid skogskörning. Han brukade ligga längst bak och enligt honom körde han lika fort/bra som oss andra. Och han höll väl nästan samma fart som oss andra.

Att vi allt som oftast helt plötsligt saknade honom och fick åka tillbaka och söka honom tillhörde inte hans kalkyl. Vi visste ju var vi skulle söka, där vägen hade svängt var det bara att titta ut i periferin så stod han där och plockade ihop prylarna. Eller rensade mossa ur hjälmen.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det finns massor av filmer på youtube där en motorcykel ligger bakom en annan och det står nånting med ”X vs Y” i rubriken.

Det är alltid den jagande som filmar och underförstått skall tittaren förstå att denne är snabbare än den framför.

Om man kikar närmare så ser man ofta att föraren framför är ute och semestercruisar med mjuka spårval, få inbromsningar, rulla på rulla av osv medan nybörjaren bakom med actionkameran har nytaget körkort och kör som en riktig jävla kråka.

Dock stolt över att hans (alltid en han) hoj minsann är SNABBARE än Ducatin framför - han hann ju ikapp!

Kolla in rnickeymouse på Youtube, särskilt serien med krascher. Skolexempel på riktiga jävla kråkor som tror att farten sitter i dekalerna på tanken.


Buy quality, cry once
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top