Café jacka med skydd

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Kolla upp Spidi:s ”Originals”-serie, retrostylade plagg men 100% utvecklade för mc. Innefattar både en snygg läderjacka (dock svart) och en annan i vaxad bomull som också är riktigt clean. CE-märkta skydd, dock kanske inte fullt lika mycket skydd som vissa andra jackor.

För den intresserade kan jag nämna att jag köpte denna Originals WP-jackan, inkl. ryggskyddsinlägg CE level 2. Mycket snygg och stilren jacka, storlek L sitter perfekt på mig som är 1,85 lång, 80 kg och med slimmad kroppsbyggnad. Tyget har också riktigt hög kvalitetskänsla, rejält men behagligt och väldigt fin ytstruktur. Vaxad bomull men det syns inte på strukturen.

Skydden i axlar och armbågar är lite tunnare så jackan går bra att använda som vardagsskola också. Dock känns ryggskyddsinlägget lite halvobekvämt, kanske att det blir bättre efter lite användning. Ryggskyddet är också kort, slutar en bra bit ovanför midjan. Tyget är vattenavvisande/vattentätt, gissar att det står emot regnskurar upp till en timme men inte mer. Dessutom är sidofickorna helt öppna utan flik eller knapp för att stänga den, så kör man i kraftigt regn lär man ha fickorna fulla med vatten rätt snabbt. Också lite svårt att knäpps översta knappen utan att det skaver.

Jag är ändå väldigt nöjd, vill ha den för att kunna ta hojen till affärsmöten och dylikt utan att ha alltför bylsiga och ”mc-aktiga” kläder på mig. Skulle inte rekommendera för flerdagsturer.

Inte jag på denna bilden då.
t215-308-model_1.jpg


https://m.youtube.com/watch?v=nS0CZlVLXUM
 

vira20

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2017 Ducati SuperSport S
25688.jpg
Alpinestars Warhorse 3800kr på ebay ny.
alpinestars_jacket-leather_brera_brown.jpg Alpinestars Brera 3800kr ny från butik på ebay.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top