Mobilhållare? Vilka pålitliga finns?

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Ort
Varberg
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
Jo det är precis den jag har.

Var precis o monterade mitt Ram-fäste på styret. Jäkla jox med placeringen innan jag vart nöjd med vinklar o så på de två kullederna för arm o själva hållaren.

SP-fästet verkar bara ha "platta" leder för justering. Räcker det? Innebär ju justering i bara en dimension så att säga. Framåt/bakåt eller uppåt/nedåt beroende på montaget.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Jag kommer kanske köpa Quadlock's variant nu till sommaren. Verkar litet och smidigt.

Annars är ju RAM-mount riktigt populärt och bra, för mig står det mellan dessa två.
 
Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag köpte SP Connect, otroligt nöjd. Inga vibrationer alls på telefonen, och den sitter tryggt. Snygg hållare också.
 

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
08 - KTM 690e/sm
Är sugen på sp connect, går det ansluta laddsladd i den med skalet på?

Fördelar med quadlock mot sp connect?
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Köpte ram-mount till nya hojen och det har fungerat super hittills. Kört över en del förrädiska broar med ordentliga kastvindar från sidan men mobilen har suttit som gjuten. Inga vibrationer, lätt att läsa av oberoende på väderförhållande när man åker efter gps.

Bra grej jag borde haft tidigare! Använder den nästan hela tiden.

imorgon ska jag poppa cherryt på blåtand i krukan och se hur det är. :tummenupp
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Är sugen på sp connect, går det ansluta laddsladd i den med skalet på?

Fördelar med quadlock mot sp connect?

Ja du har all åtkomst till portar och knappar. Skalet är bra - om än lite tjockt bak för att göra plats för fästet till hållaren. Jag använder mitt nästan hela tiden även när jag inte kör hoj.

Till min Street Triple var det lite trångt på styret för att få hållaren som följde med att sitta snyggt, telefonen satt lite lutad. Fungerade klockrent, men det störde mig, så jag beställde hållaren man monterar i styrklämman:

https://sp-connect.eu/collections/motorbike/products/bar-clamp-mount

Den blev perfekt på min hoj!
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jo det är precis den jag har.

Var precis o monterade mitt Ram-fäste på styret. Jäkla jox med placeringen innan jag vart nöjd med vinklar o så på de två kullederna för arm o själva hållaren.

SP-fästet verkar bara ha "platta" leder för justering. Räcker det? Innebär ju justering i bara en dimension så att säga. Framåt/bakåt eller uppåt/nedåt beroende på montaget.

Så länge du har ett styre med tillräckligt lång horisontell del på styret så blir det rakt. Jag fick lutande telefon på min Street Triple då styret vinklas i princip direkt efter styrklämman. Se post ovan för vilken hållare (från SP) jag beställde istället.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Ort
Varberg
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
Så länge du har ett styre med tillräckligt lång horisontell del på styret så blir det rakt. Jag fick lutande telefon på min Street Triple då styret vinklas i princip direkt efter styrklämman. Se post ovan för vilken hållare (från SP) jag beställde istället.

Det finns ju en hel hög med sätt att montera RAM-fästen på. Hade egentligen tänkt köpa den för den stora muttern för styrkronan men går inte med tanke på utformningen på mina styrklämmor. (Ursäkta för eventuella felbenämningar!) Fick det o lira dock.

Bild på vad jag menar:

s-l500.jpg
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Det finns ju en hel hög med sätt att montera RAM-fästen på. Hade egentligen tänkt köpa den för den stora muttern för styrkronan men går inte med tanke på utformningen på mina styrklämmor. (Ursäkta för eventuella felbenämningar!) Fick det o lira dock.

Bild på vad jag menar:

View attachment 449794

En sån har jag liggandes, hade på min förra hoj. Fick inte den att sitta bra, den vred sig.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Måste man ha hållare för mobilen??? Jag brukar ha den i fickan å de har funka alla år å kommer funka även i framtiden.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Blir enklare att se GPSappen då..

Så kan de vara om man måste titta på mobilen..
Dom få gånger jag behövt köra efter gps till någon avlägsen adress så funkar google maps me öronpropar. . Då är de en kvinno röst som säger när å var man ska köra..
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Så kan de vara om man måste titta på mobilen..
Dom få gånger jag behövt köra efter gps till någon avlägsen adress så funkar google maps me öronpropar. . Då är de en kvinno röst som säger när å var man ska köra..
Fast jag kör med Kurviger så jag slipper göra roliga rutter själv och ofta utan ljud då jag alltid kör med Spotify på.

Ot så använder jag Ram mount, köpt på Clas i sjön
 

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
08 - KTM 690e/sm
Ja du har all åtkomst till portar och knappar. Skalet är bra - om än lite tjockt bak för att göra plats för fästet till hållaren. Jag använder mitt nästan hela tiden även när jag inte kör hoj.

Till min Street Triple var det lite trångt på styret för att få hållaren som följde med att sitta snyggt, telefonen satt lite lutad. Fungerade klockrent, men det störde mig, så jag beställde hållaren man monterar i styrklämman:

https://sp-connect.eu/collections/motorbike/products/bar-clamp-mount

Den blev perfekt på min hoj!

Nu har skalet och hållaren testats 4 dagar i norge, regn, vibrationer och en del påtthål. Luren sitter stadigt trots avsaknad av kåpor. Valde att sätta den sidomonterat då jag kör med tankväska. Blev riktigt bra, och inte så långt ner när man kikar på GPS. Helt klart bra hållare från så connect. Körde utan extra skyddet då min lur tål vatten (galaxy s10)
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Lyfter tråden lite, men tycker att den här var väldigt bra, RAM Tough-Charge.
Egentligen bara en vanlig RAM, men med stöd för trådlös laddning.
Alltid fulladdat, och väldigt smidigt.
RAM_1.jpg
 

deegan

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2018
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha MT10 SP 2018
Jag körde med Quadlock tills att jag bytte telefon. Orkade inte köpa ett nytt case och dessutom så skadar vibrationerna kameran och möjligtvis andra delar i telefonen. Jag märkte det faktiskt på min Samsung S9+ att när jag vände på den så klickade det från kameran. Fästet i sig var ju väldigt smidigt dock och jag har ändå ett case på mina telefoner så personligen tyckte jag inte att det var en negativ sak med Quadlock att man behövde ett case till telefonen. Dom har även trådlös laddning till telefonen som man kan köpa till.

Med det sagt så sticker det iväg lite med Quadlock. Man måste ha mount, case, vibrationsdämpare (nyhet) och eventuellt en trådlös laddnings mount. Allt det där kostar rätt mycket eftersom att alla delar säljs separat. Det landar på €180 innan frakt om jag kollar deras sida. Det är ett bra mount dock och jag var aldrig rädd att något skulle lossna, men efter incidenten med vibrationsskadorna på telefonen kommer jag inte sätta min telefon på styret igen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top