Verkstan repade/bucklade ljuddämparen

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
Borde vara obligatoriskt med filmning av fordon vid in och utlämning med krav på lagring i 6 månader samt att kunden får en kopia på mail. Vem blir först med detta?
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Nytt hölje får dom väl för f-n fixa? Den ser ju för jävlig ut.. Allt annat är skandal. Kan dom inte ta hand om sådan enkel sak undrar man ju hur det står till.
Jag hoppas det, har inte hört något än.

Borde vara obligatoriskt med filmning av fordon vid in och utlämning med krav på lagring i 6 månader samt att kunden får en kopia på mail. Vem blir först med detta?
Nästa gång något lämnas in kommer jag definitivt ta ett varv runt hojen. Det är så lite arbete för att förenkla en sån här situation.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Ja, tyvärr är det ju svårt att bevisa. Även om jag så hade haft perfekta bilder, kan verkstaden hävda att det är gamla foton och att den såg sån ut när de tog emot den.
.[ Du kan se datum och klockslag när bilden togs. Dock inte plats men det kanske kommer..
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
.
Du kan se datum och klockslag när bilden togs. Dock inte plats men det kanske kommer..
På mobiler kan man spara platsdata i bilderna med om man vill. Sajter som Facebook brukar dock tvätta bort all metadata på uppladdade bilder så man får spara dem på ett bättre sätt.
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Dags att uppdatera tråden!
Verkstaden bestämde sig för att ge mig en ny dämpare. :banana

De hade försökt få tag på ett nytt hölje först, men när det inte gick så fick det bli en ny istället. Denna ser identisk ut, förutom att det står "HP" på den, men det är väl BMWs race-märke?

Image from iOS.jpg
 
Last edited:

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Japp, det känns jättebra! Ska montera på den snart och se om det blir mer välljud än med originalpipan. Hade helsystem + akra innan och org-system med org-dämpare nu, så denna kombinationen har jag inte hört än.

Det här kom som en bra tröst, för det ser ut som jag behöver byta kopplingen.
Alltid är det något.
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Dags att uppdatera tråden!
Verkstaden bestämde sig för att ge mig en ny dämpare. :banana

De hade försökt få tag på ett nytt hölje först, men när det inte gick så fick det bli en ny istället. Denna ser identisk ut, förutom att det står "HP" på den, men det är väl BMWs race-märke?

View attachment 450056

Den där fungerar nog inte så bra så jag kan köpa den av dig om du vill :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Dags att uppdatera tråden!
Verkstaden bestämde sig för att ge mig en ny dämpare. :banana

De hade försökt få tag på ett nytt hölje först, men när det inte gick så fick det bli en ny istället. Denna ser identisk ut, förutom att det står "HP" på den, men det är väl BMWs race-märke?

View attachment 450056

Riktigt seriöst av verkstan!
De insåg nog att för ett inköp för några få tusenlappar så har den trogen kund i många år framåt. Det blir Win-Win för bägge parter!:):tummenupp
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Den där verkstan hade jag definitivt inte använt nå mer.
Jag höll först med dig Ulvhamne, men efter nedan så är jag beredd att ta tillbaka det :) Alla kan göra bort sig men löser man det snyggt så är i alla fall jag nöjd!

Dags att uppdatera tråden!
Verkstaden bestämde sig för att ge mig en ny dämpare. :banana

De hade försökt få tag på ett nytt hölje först, men när det inte gick så fick det bli en ny istället. Denna ser identisk ut, förutom att det står "HP" på den, men det är väl BMWs race-märke?

View attachment 450056
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Jag höll först med dig Ulvhamne, men efter nedan så är jag beredd att ta tillbaka det :) Alla kan göra bort sig men löser man det snyggt så är i alla fall jag nöjd!
Jo, det är vad jag känner med.


Riktigt seriöst av verkstan!
De insåg nog att för ett inköp för några få tusenlappar så har den trogen kund i många år framåt. Det blir Win-Win för bägge parter!:):tummenupp
Det tror jag med. :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top