På lyset. Ännu en tråd om...

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Haha, du är medveten om att det där är skogslampor som bländar nåt djävulskt hoppas jag?
 

Vanvan

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Honda S-Wing 150
Måttlig arbetsinsats jämfört med ett fast montage...
Smart fäste, men även en måttlig arbetsinsats är ett moment för potentiell irritation, glömska och olyckor. Och enstaka kritiska ögonblick när man hade behövt extraljuset och glömt att montera det orsakar både irritation och fara.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Yo!

Körde härom kvällen hem på den väg - och i nästan samma förhållanden - som för en hel massa år sedan nästan skrämde skiten ur mig: Saltsjöbadsleden, i becksvart mörker. Okej, inte i snöfall den här gången, visserligen, men väl massivt regnande. Och vilken räkmacka var det inte nu? I förhållandet till nyttan får nog två tussar för den här lyktan betraktas som rena stölden. Om jag nu möjligen haft någon osäkerhet tidigare, så gällde det mest om lampfästet och riggningen ev skulle fladdra av i motorvägsfart. Men lyktan satt som berget. Och ett extra kardborrband som säkring gjorde väl inte saken sämre, heller?

Hey ho, let's go!
 

Bifogat

  • IMG_1296.JPG
    IMG_1296.JPG
    548.9 KB · Visningar: 71

jasifil

Sporthojsnörd
Gick med
17 Apr 2019
Ort
Värnamo
Hoj
MT09Tra
Yo!

... I förhållandet till nyttan får nog två tussar för den här lyktan betraktas som rena stölden. Om jag nu möjligen haft någon osäkerhet tidigare, så gällde det mest om lampfästet och riggningen ev skulle fladdra av i motorvägsfart. Men lyktan satt som berget. Och ett extra kardborrband som säkring gjorde väl inte saken sämre, heller?

Hey ho, let's go!

Har nog inte vaknat riktigt än känner jag men jag kan inte riktigt utläsa om du tycker att lampan är bra eller dålig. Den första meningen som jag citerat tyder ju på att du tycker att den är dyr i förhållande till nyttan vilket jag tolkar som att du tycker den är sämre än förväntat. Mot slutet däremot skriver du att du endast tvivlat på fästet vilket jag tolkar som att du aldrig betvivlat lampans effekt. Så frågan är om du är nöjd eller inte med lampan? :)

En fråga till, är det inte besvärligt att tända och släcka lampan när du får möte?
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Har nog inte vaknat riktigt än känner jag men jag kan inte riktigt utläsa om du tycker att lampan är bra eller dålig. Den första meningen som jag citerat tyder ju på att du tycker att den är dyr i förhållande till nyttan vilket jag tolkar som att du tycker den är sämre än förväntat. Mot slutet däremot skriver du att du endast tvivlat på fästet vilket jag tolkar som att du aldrig betvivlat lampans effekt. Så frågan är om du är nöjd eller inte med lampan? :)

En fråga till, är det inte besvärligt att tända och släcka lampan när du får möte?



Lampuschlingen är skitbra! Stöld, här alltså i meningen sniklösning som på ett nästan oförskämt enkelt och relativt billigt vis förändrar spelplanen rätt duktigt vid mörkerkörning. Sorry, om jag uttryckte mig otydligt.

Sniklösning, men ingen universallösning, förstås. Det finns hojar med för låga styren, för mycket kåpor eller för breda rutor, och därför inte har någon plats att montera extralyktor på. En och annan tycker säkert också att just den här lampan ger en för smal, koncentrerad och sammanhållen ljuskägla...?

Mjae, vid möten täcker jag för lampan med handen, helt enkelt. Annars finns fjärrbrytare att köpa. Vet att jägare som monterar sådana här lyktor på sina vapen använder sånt...
 

Bifogat

  • IMG_1445.JPG
    IMG_1445.JPG
    591.3 KB · Visningar: 228

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
På lysets utsände kastar nytt ljus på saker...

Baffatt...!!!!
 

Bifogat

  • IMG_1360.JPG
    IMG_1360.JPG
    881.7 KB · Visningar: 87
  • IMG_1367.JPG
    IMG_1367.JPG
    950.7 KB · Visningar: 88

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Äsch, sticker väl emellan med mina nya, små piggie eyes, Nitecore MH27UV, (jupp, lyser även UV om man vill checka hygienstatusen på muggen). Inga monsterlyktor, but surely no pussys either. Bra skit, bara, typ...




1616280903837.png


1616281000689.png


1616281066116.png
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Okej, here we go then... Alltså, 1 + 1 = ?



1616873304307.png



a one...

1616873460731.png


a two...

1616873558982.png

Ehhh...? 1,4...? 0,8...???? Scheisse! On your fuckin' marks again, bitte... schnell...

and one...

1616873686629.png


and two...

1616873784634.png


Pja, lite kreativ kulramsräkning säger väl att svaret på 1 + 1 är mindre än 2 men större än 1... 1,86, typ...? Rätt nöjd, dock!

Sayonara!
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
"Ring så bländar vi" - lite ljustrim för midsommarnatten. (Jo serru, även små karameller kan vara giftiga!)

Tu-de-li-du!


1624564053442.png

1624564144537.png

1624564273075.png

1624564374079.png
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top