Kort tjej. MC lowering kit, modell, shave seat? Hittar ingen lösning...

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Extremt låg, smal, billig, bra hoj med ABS: BMW Scarver.

Inte vacker men extremt underskattad.
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Har ni funderat på en storskooter? Inte det sexigaste, men iom step through så är ju inte sadelhöjden av någon större konsekvens.

Dessutom är det grymt skönt att pendla på skooter.

Ex BMW C 400
DSCF0734.jpg
 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Alla som rekommenderar glidare, har ni testat göra en uppkörning på en sådan?
Säger inte att det inte går, men är övertygad om att det är mycket svårare när man har svängradie som en buss..
 

Octa

Medlem
Gick med
19 Apr 2018
Ort
Strömsund
Hoj
R1 2006
Alla som rekommenderar glidare, har ni testat göra en uppkörning på en sådan?
Säger inte att det inte går, men är övertygad om att det är mycket svårare när man har svängradie som en buss..

Vtx 1800, inga som helst problem på körprov. Dess försprång gör den jättestabil i lågfart. R1 är mycket värre!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Alla som rekommenderar glidare, har ni testat göra en uppkörning på en sådan?
Säger inte att det inte går, men är övertygad om att det är mycket svårare när man har svängradie som en buss..

Jag är säker på att det är det lättaste som finns! Jag lånade en krompråm hela förr-förra sommaren och det var bara att dunka styret i stoppet och gasa runt. Den låga sitthöjden hjälper väl till. När jag körde upp för mc kort så anpassade ju inspektören garagevändningens radie till min Ducce, som inte gick att vända på en landsväg ens:D
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Vad har hänt med sporthoj? Här rekommenderar folk kromslädar och skotrar till en liten tjej.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Vtx 1800, inga som helst problem på körprov. Dess försprång gör den jättestabil i lågfart. R1 är mycket värre!

Imponerande!
Att en ren sporthoj inte heller är lätt att köra upp på är jag helt med på, men jag kan inte tänka mig att en glidare skulle vara lättare än en motard/nakenhoj!

Jag är säker på att det är det lättaste som finns! Jag lånade en krompråm hela förr-förra sommaren och det var bara att dunka styret i stoppet och gasa runt. Den låga sitthöjden hjälper väl till. När jag körde upp för mc kort så anpassade ju inspektören garagevändningens radie till min Ducce, som inte gick att vända på en landsväg ens:D

Mina föräldrar har en VN800, värsta jävla skiten jag har kört i hela mitt liv.
Fruktansvärd sittställning, känns allmänt ostabil i hastigheter över 50 (hade aldrig vågat köra högfartsbanan med den) och svänger som ett tåg!
Jag är förvisso van vid bra mycket smidigare hojar, men det fanskapet är mindre smidigt i trafiken än min bil. :näsblod
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vad har hänt med sporthoj? Här rekommenderar folk kromslädar och skotrar till en liten tjej.

Somligt folk har mörka sidor, vilka är dina?

Det här är inte en SuperSportHoj som min gamla härk men SportHoj skulle jag kalla den! Den har motorn som är grunden till den som används i Moto2. :tummenupp

1.15 in börjar det om sänkningen. Längre hundben och kortat sidostöd om man inte vill köpa dyra prylar från andra sidan av Atlanten...

https://www.youtube.com/watch?v=vqyZKatVwyg
 

Octa

Medlem
Gick med
19 Apr 2018
Ort
Strömsund
Hoj
R1 2006
Imponerande!
Att en ren sporthoj inte heller är lätt att köra upp på är jag helt med på, men jag kan inte tänka mig att en glidare skulle vara lättare än en motard/nakenhoj!

Ne, körde samma provbanor på xt600r och det gick lite lättare på högfarten jmf vtx, fotpinnarna drog i så förbannat. På lågfarten däremot var vtx mycket enklare!


Mina föräldrar har en VN800, värsta jävla skiten jag har kört i hela mitt liv.
Fruktansvärd sittställning, känns allmänt ostabil i hastigheter över 50 (hade aldrig vågat köra högfartsbanan med den) och svänger som ett tåg!
Jag är förvisso van vid bra mycket smidigare hojar, men det fanskapet är mindre smidigt i trafiken än min bil. :näsblod
Vanesak. Men jag skulle aldrig byta sportisen ändå...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Sedan 2003 har det hänt rätt mycket. På gott och ont. Jämför bara antalet reflexvästtrådar med antalet wheelietrådar nu med då.

Jag känner inte igen någon reflexvästtråd, där blir jag lite intresserad! Länka! :7peta

Däremot har jag läst om bakhjulsåkning...

För min del föredrar jag nedläggningsvinkel framför framhjulslyft men jag är lite udda och kör SportHoj, enligt Svedea en SuperSportHoj... :rodnar
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Som nån sa, ZXR400. Jag sålde den jag hade till en storvuxen handbollsspelare från Uddevalla. Han tog med sig sin miniatyrflickvän som skulle skaffa mc-kort ner till Lund där jag bor, och satte henne på hojen. Sen tittade han på ekipaget och bestämde sig för att det såg bra ut. Och så betalade han, satte flickvännen i bilen, och påbörjade resan norrut. Hojen såg ut som en minimoto under honom. Jag har alltid undrat hur det gick för dom sen...
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Ducati scrambler är låg och rätt lätt, 800cc också. Sen är de roliga att köra :)

790mm standard 770mm med lägre säte (enligt någon uppgift jag googlade fram, dubbelkolla detta!). Sen går de säkert att sänka mer.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Sedan 2003 har det hänt rätt mycket. På gott och ont. Jämför bara antalet reflexvästtrådar med antalet wheelietrådar nu med då.


Antalet reflextrådar sedan 2003 är alltså 1, en till antalet? Är det för få? :va
Förstår om det fortfarande är provocerande när den dessutom startades för 9, nio, år sedan! :D



Skulle väl vara att jag ägnade dagen åt att åka en sväng på en japansk hoj i stället för att byta lager i en engelsk växellåda.

Det var verkligen svart, men om fotplattorna tog i är du förlåten... :7peta
 

Octa

Medlem
Gick med
19 Apr 2018
Ort
Strömsund
Hoj
R1 2006
Antalet reflextrådar sedan 2003 är alltså 1, en till antalet? Är det för få? :va
Förstår om det fortfarande är provocerande när den dessutom startades för 9, nio, år sedan! :D

Nejdå, ett av de exempel som jag är övertygad att även engelsk google kan hitta:arsele
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top