Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 43
    Blicken framför allt! Josefs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
    Extremt låg, smal, billig, bra hoj med ABS: BMW Scarver.

Inte vacker men extremt underskattad.

Medlem Ryddarns avatar
    Reg.datum
    jul 2013
    Hoj
    Honda CB900 -79
    Har ni funderat på en storskooter? Inte det sexigaste, men iom step through så är ju inte sadelhöjden av någon större konsekvens.

Dessutom är det grymt skönt att pendla på skooter.

Ex BMW C 400
    Senast redigerat av Ryddarn den 2019-04-02 klockan 15:06.
    --
    Följ en mans stilla färd ner i vansinnet
    http://www.sporthoj.com/forum/showth...birth-of-a-HPD

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Ja
    Alla som rekommenderar glidare, har ni testat göra en uppkörning på en sådan?
    Säger inte att det inte går, men är övertygad om att det är mycket svårare när man har svängradie som en buss..

Medlem
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    R1 2006
    Citat Ursprungligen postat av Knoddas Visa inlägg
    Säger inte att det inte går, men är övertygad om att det är mycket svårare när man har svängradie som en buss..
    Vtx 1800, inga som helst problem på körprov. Dess försprång gör den jättestabil i lågfart. R1 är mycket värre!

Mc stövlar med extra hög klack hjälper till.

Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Hoj
    Sålt alla....
    Jag är säker på att det är det lättaste som finns! Jag lånade en krompråm hela förr-förra sommaren och det var bara att dunka styret i stoppet och gasa runt. Den låga sitthöjden hjälper väl till. När jag körde upp för mc kort så anpassade ju inspektören garagevändningens radie till min Ducce, som inte gick att vända på en landsväg ens

Medlem Micke Rs avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Hoj
    6 singlar och 3 par -44 till -13
    Vad har hänt med sporthoj? Här rekommenderar folk kromslädar och skotrar till en liten tjej.
    Racing is the process of turning money into noise.

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Ja
    Citat Ursprungligen postat av Octa Visa inlägg
    Vtx 1800, inga som helst problem på körprov. Dess försprång gör den jättestabil i lågfart. R1 är mycket värre!
    Imponerande!
    Att en ren sporthoj inte heller är lätt att köra upp på är jag helt med på, men jag kan inte tänka mig att en glidare skulle vara lättare än en motard/nakenhoj!

Citat Ursprungligen postat av Chronic Visa inlägg
    Jag är säker på att det är det lättaste som finns! Jag lånade en krompråm hela förr-förra sommaren och det var bara att dunka styret i stoppet och gasa runt. Den låga sitthöjden hjälper väl till. När jag körde upp för mc kort så anpassade ju inspektören garagevändningens radie till min Ducce, som inte gick att vända på en landsväg ens
    Mina föräldrar har en VN800, värsta jävla skiten jag har kört i hela mitt liv.
    Fruktansvärd sittställning, känns allmänt ostabil i hastigheter över 50 (hade aldrig vågat köra högfartsbanan med den) och svänger som ett tåg!
    Jag är förvisso van vid bra mycket smidigare hojar, men det fanskapet är mindre smidigt i trafiken än min bil.

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av Micke R Visa inlägg
    Vad har hänt med sporthoj? Här rekommenderar folk kromslädar och skotrar till en liten tjej.
    Somligt folk har mörka sidor, vilka är dina?

Det här är inte en SuperSportHoj som min gamla härk men SportHoj skulle jag kalla den! Den har motorn som är grunden till den som används i Moto2.

1.15 in börjar det om sänkningen. Längre hundben och kortat sidostöd om man inte vill köpa dyra prylar från andra sidan av Atlanten...

Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Medlem
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    R1 2006
    Imponerande!
    Att en ren sporthoj inte heller är lätt att köra upp på är jag helt med på, men jag kan inte tänka mig att en glidare skulle vara lättare än en motard/nakenhoj!

Ne, körde samma provbanor på xt600r och det gick lite lättare på högfarten jmf vtx, fotpinnarna drog i så förbannat. På lågfarten däremot var vtx mycket enklare!

Mina föräldrar har en VN800, värsta jävla skiten jag har kört i hela mitt liv.
    Fruktansvärd sittställning, känns allmänt ostabil i hastigheter över 50 (hade aldrig vågat köra högfartsbanan med den) och svänger som ett tåg!
    Jag är förvisso van vid bra mycket smidigare hojar, men det fanskapet är mindre smidigt i trafiken än min bil.
    Vanesak. Men jag skulle aldrig byta sportisen ändå...

Medlem
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    R1 2006

Sedan 2003 har det hänt rätt mycket. På gott och ont. Jämför bara antalet reflexvästtrådar med antalet wheelietrådar nu med då.

Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Sedan 2003 har det hänt rätt mycket. På gott och ont. Jämför bara antalet reflexvästtrådar med antalet wheelietrådar nu med då.
    Jag känner inte igen någon reflexvästtråd, där blir jag lite intresserad! Länka!

Däremot har jag läst om bakhjulsåkning...

För min del föredrar jag nedläggningsvinkel framför framhjulslyft men jag är lite udda och kör SportHoj, enligt Svedea en SuperSportHoj...
    Blodgivare

A SENSE OF HUMOUR

Medlem
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    R1 2006
    Citat Ursprungligen postat av Old Badger Visa inlägg
    Jag känner inte igen någon reflexvästtråd, där blir jag lite intresserad! Länka!

Däremot har jag läst om bakhjulsåkning...

För min del föredrar jag nedläggningsvinkel framför framhjulslyft men jag är lite udda och kör SportHoj, enligt Svedea en SuperSportHoj...
    https://www.sporthoj.com/forum/showt...t#post_4748339

Medlem Micke Rs avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Hoj
    6 singlar och 3 par -44 till -13
    Citat Ursprungligen postat av Old Badger Visa inlägg
    Somligt folk har mörka sidor, vilka är dina?
    Skulle väl vara att jag ägnade dagen åt att åka en sväng på en japansk hoj i stället för att byta lager i en engelsk växellåda.
    Racing is the process of turning money into noise.

Medlem nick burns avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Hoj
    ducati 916,999
    Ok.. en minimoto då, nöjd nu...

Medlem Loccones avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Hoj
    WR250
    Som nån sa, ZXR400. Jag sålde den jag hade till en storvuxen handbollsspelare från Uddevalla. Han tog med sig sin miniatyrflickvän som skulle skaffa mc-kort ner till Lund där jag bor, och satte henne på hojen. Sen tittade han på ekipaget och bestämde sig för att det såg bra ut. Och så betalade han, satte flickvännen i bilen, och påbörjade resan norrut. Hojen såg ut som en minimoto under honom. Jag har alltid undrat hur det gick för dom sen...

Porslinsdocka danizs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Ingen
    Ducati scrambler är låg och rätt lätt, 800cc också. Sen är de roliga att köra

790mm standard 770mm med lägre säte (enligt någon uppgift jag googlade fram, dubbelkolla detta!). Sen går de säkert att sänka mer.
    Tidigare hojar:
    KTM 1190 Adventure -15
    Suzuki SV1000N -04
    Triumph Speed Triple -05
    Yamaha R6 -02
    Yamaha FZR1000 -92
    Honda VF750F -83

Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Antalet reflextrådar sedan 2003 är alltså 1, en till antalet? Är det för få?
    Förstår om det fortfarande är provocerande när den dessutom startades för 9, nio, år sedan!

Skulle väl vara att jag ägnade dagen åt att åka en sväng på en japansk hoj i stället för att byta lager i en engelsk växellåda.
    Det var verkligen svart, men om fotplattorna tog i är du förlåten...
    Blodgivare

A SENSE OF HUMOUR

Yamaha samlare NisseHts avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Hoj
    R1, FZR1000, RD350, DT125
    https://powersports.honda.com/2019/rebel-500.aspx
    690 mm sitthöjd och lättkörd. Funkar fint när det börjar svänga och det vet jag för det står en sån i garaget. Det är sambons och hon är 162 och når ner med god marginal.

Medlem
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    R1 2006
    [QUOTE=Old Badger;6413470]Antalet reflextrådar sedan 2003 är alltså 1, en till antalet? Är det för få?
    Förstår om det fortfarande är provocerande när den dessutom startades för 9, nio, år sedan!

Nejdå, ett av de exempel som jag är övertygad att även engelsk google kan hitta

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Col de la Bonette. Ett par km innan toppen.

Hixman
Vill du annonsera ovan? Klicka här