De billigaste hojarna att försäkra för ny förare

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Tackar! Underbara nyheter!!! :)

- - - Updated - - -

Jag är 173 så offroadare har nog lite för hög sitthöjd för mig?

Men sprit dricker du ändå:D

Yamaha xj/fj modellerna är låga o fruktansvärt slitstarka.

Byt olja smörj kedja o kör 10000 mil utan att bry dej.
 

Dalleponken

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2019
Ort
Järna
Hoj
ingen än
Tack för alla svar! Nu har jag ju fattat hur enkelt det är att kolla regnummer mot försäkringsbolagenas sidor. Helt fantastisk att upptäcka att det går att skaffa hoj för en billig peng. Nästa steg blir att försöka övertyga sambon att åka bakpå, hon säger 'aldrig i livet' just nu. Någon som har erfarenhet om hur man fixar sånt??? :p :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tack för alla svar! Nu har jag ju fattat hur enkelt det är att kolla regnummer mot försäkringsbolagenas sidor. Helt fantastisk att upptäcka att det går att skaffa hoj för en billig peng. Nästa steg blir att försöka övertyga sambon att åka bakpå, hon säger 'aldrig i livet' just nu. Någon som har erfarenhet om hur man fixar sånt??? :p :hihi

Bättre om hon kör egen hoj. :hihi
Men om hon inte vill så kommer hon antagligen inte njuta så värst mycket. Men ta reda på varför hon inte vill, och se om det går att ändra på det.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Har du inte kört på 20 år är det nog bäst att du lär dej hantera hojen innan du krånglar upp tanten bakom dej.

Att få hojen att rulla rakt fram klarar vilken idiot som helst. Men att bromsa o gira när första personen i en bil försöker döda dej i en korsning eller rondell det är en annan sak.

Köp hojen o åk till en avrostnings kurs det är en bra livförsäkring.
 

Dalleponken

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2019
Ort
Järna
Hoj
ingen än
Har du inte kört på 20 år är det nog bäst att du lär dej hantera hojen innan du krånglar upp tanten bakom dej.

Att få hojen att rulla rakt fram klarar vilken idiot som helst. Men att bromsa o gira när första personen i en bil försöker döda dej i en korsning eller rondell det är en annan sak.

Köp hojen o åk till en avrostnings kurs det är en bra livförsäkring.

Jag bor på landsbygden så planerar att köra i byn någon vecka innan jag ger mig ut i trafiken. Annars är jag van att cykla till och från jobbet i Londons rusningstrafik, den tvåhjulsvanan borde hjälpa med.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Skippa det steget och kör solo. :)

Jag hade gärna tryckt ”Gilla” fler gånger om det gick.
Jag har aldrig förstått varför man skulle vilja övertala någon att försöka gilla något bara för att man själv gör det. Jag har varit i nuvarande förhållande i snart 12 år och tjejen åkte med bakpå ett par gånger i början, men insåg att hon inte gillade det, och har därför inte gjort det igen. Det är helt okej för mig, så länge jag får behålla och underhålla mitt intresse.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
2400kr för supertenere, 49000kr för ktm 1190... Så viss skillnad ja

Finns ju ganska många försäkringsbolag så de är bara ringa runt...

Vet att försäkringsbolagen inte får neka försäkring, därav höga priser hos vissa...
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
2400kr för supertenere, 49000kr för ktm 1190... Så viss skillnad ja

Jag betalar 4300 för hel/hel för min 1290 Adventure. Inte så farligt kan jag tycka. Tenere kanske hade varit billigare, men den var aldrig med på min önskelista.
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Finns ju ganska många försäkringsbolag så de är bara ringa runt...

Vet att försäkringsbolagen inte får neka försäkring, därav höga priser hos vissa...
Jasså finns det fler, Man ska alltså inte bara ta första bästa...

Ett annat exempel då, jag betalade 8kkr för ktm 690 men bara 3kkr för Huskvarna 701. Dvs i princip samma hoj, stod bara inte ktm på den ena.
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Bilsport och MC har riktigt bra priser på äldre hojar fram tom 1995.

Jag kollade just priset på en Honda VFR750 1990 års modell och den skulle kosta mig 678:- i helförsäkring per helår.

Då är jag visserligen 55 men jag bor mitt i city i Stockholm.

Just VFR 750 är en av mina favoriter som duger till det mesta från fikarundor, till semester och bankörning.
Särskilt modellen 1994-97 är riktigt bra och fram tom -95 så är den billig att försäkra.

Mvh,
Ingvar
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top