Exportera till Norge, fallgropar?

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Har lagt ut min B-King till försäljning på Blocket, och har genast fått två svar från vårt grannland. Det ena en privatperson, det andra från ett företag som importerar fordon och säljer vidare (japanauto.no). Om vi nu skulle gå vidare, och det inte är scams, vilka är fallgroparna jag kan hamna i vid export till Norge? Läser man på Transportstyrelsens hemsida får jag fram att jag kan bli kvar som ägare om allt inte funkar, och det känns ju sådär.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Om jag inte var tvärsäker på hur det hela går till så skulle jag aldrig ge mig på nåt sånt.....

Det är inte värt det.... Bluffmakarna hittar nya sofistikerade metoder hela tiden, allt för att blåsa intet ont anande blocket-säljare.

Sälj i Sverige, till nån som dyker upp med cash i näven och ett svenskt körkort i fickan. Gör ägarbytet i Transportstyrelse-appen.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag har exporterat till Norge och Åland... Inte alls tjorvigt, men behåll regplåten och se till att få en kopia på införserbeviset så är det bara att skicka in till Transportstyrelsen och slippa hojen i registret.


Buy quality, cry once.
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Jag har exporterat till Norge och Åland... Inte alls tjorvigt, men behåll regplåten och se till att få en kopia på införserbeviset så är det bara att skicka in till Transportstyrelsen och slippa hojen i registret.

Hur har du gjort med betalningen, cash eller banköverföring?


Edit: bara i dag har det kommit in 3 förfrågningar från Norge (?)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top