Vilken årsmodell av street triple är bäst?

fredsknekt

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2019
Ort
Öjebyn
Hoj
Honda cb750 sevenfifty 1999
Är lite i valet eller kvalet på en 2017 mt09 eller en street triple. Men vilken årsmodell av street triple är bäst,hade inte tänkt mig köpa någon superny. streeten har jue som funnits i ett antal år så vilken bör man köpa, är inte så kinkig med fjädring och så då jag inte kör extremt. Hur passar dom om man är 180cm... kom med råd vilken hade ni köpt om ni gillar nakna hojjar.
 

Industriglass

Ny medlem
Gick med
15 May 2018
Ort
Högsbo
Hoj
Cbr600rr
Har kört en 2017 mt09, en street 2009 och en 2018.

Street är mitt val om de är 2017 eller nya annars skulle de vara mt-09

Egna åsikter

-MT-09 SJUKT rolig motor med extremt stort smile factor, men hojen känns plastig och har för liten tank för mig (14L) man sitter bekvämt är (188cm)

-Street 2017, en cykel som tillåter verkligen dig att utmana och kör fortare i kurvor, men har inte samma adrenalin påslag när man öppnar upp, får känslan av att cykeln är bra på allt men inte bäst på något. Sitter bra på denna men mt-09 var mer bekväm.

Själv var jag i samma situation men har nu beställt en street RS som kommer inom en vecka. Intalade mig själv att jag aldrig kommer byta hoj o därav kan jag betala massa extra för de fina delarna :rofl

får en känsla av Mt-09 kommer passa perfekt när jag läser ditt inlägg, provkör dom båda och lycka till med ditt köp :fyllisar (sedan tror jag att googla efter triumph forum eller liknande för veta om de finns kända problem med vissa årsmodeller hade vart smart innan man slår till på en äldre)
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Jag har haft mt09 2017 samt 3st Street Triple (2014, 2010, 2009).
Mt09 har en trevlig motor men kan upplevas ryckig.
Jag har lite svårt för designen på MT 09. Den är plastig värre.
Street är kul, underbar motorkaraktär. Har aldrig haft några bekymmer.
Tycker de har mer känsla/karaktär men alla har ju sina egna preferenser.
Har en fin -09'a till salu :hej
 

Meliora

Medlem
Gick med
16 Sep 2015
Ort
STOCKHOLM
Hoj
S1000r - 18; Speed triple - 16
Jag har en Street triple R från 2011 som jag funderar på att sälja.
2000 mil. Arrow pipor. Röd (snabbast). Finns i stockholm.

Jag älskar hojen! men den är lite liten för mig som är 190 och 110 kg. En MT-10 passar nog mig bättre.


Edit. Till din fråga. Det är såklart en smaksak. Men jag tycker att 2011-2012 modellerna är snyggast. De har bugeye och tailpipes. Snyggare än att ha röret under hojen som mt09 och de senare triumph modellerna.
 
Last edited:

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
jag är inne på min andra mt09 och jag älskar den för motorn och då har jag bla haft en gsx-s 1000 med 160 hp. har bara kört street triple rs på gillinge och älskade den. mycket högre ”premium” känsla än mt09 men inte lika rolig motor. kan inte uttala mig om dem äldre street triple


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

fredsknekt

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2019
Ort
Öjebyn
Hoj
Honda cb750 sevenfifty 1999
Stort tack allesammans för era utförliga svar. Tar an dem och utvärderar svaren. Mt09 verkar en aning plastig men är en billig hoj, Triumph är dyrare men med mer gedigen känsla. skall bara ta och testa dom innan jag bestämmer mig.
Fler får komma med inlägg om ni har erfarenhet av dessa hojar.
Tack alla
 

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Ja
Hoj
MT-09 2021
Enligt mig är MT-09 mycket mer motard i sittställningen än samtliga andra hojar i samma storleksklass. Vad jag läst så är det också vad Yamaha ville uppnå med hela MT serien. Älskar det! Jag sitter lika upprätt på en MT-09 som på min 690 Duke.
Modeller som 790 Duke, Street Triple, Ducati Monster och dom flesta andra naked ger mig en mer framåtlutad körställning. Det går säkert att bygga bort med olika modar, men jag gillar när det känns bra 'out of the box'!

Lycka till med hojköpet! :)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Är du inte kinkig med fjädring så spelar det ingen roll vilken du väljer, du går på utseende och skick.

En kugg mer på utgående drev gör att den surrar mindre...
 

fredsknekt

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2019
Ort
Öjebyn
Hoj
Honda cb750 sevenfifty 1999
Så ja,då köpte man en 2019 MT-09 med noll mil. Tycker det var ett kanonpris 91900 inkl en liten ruta till där fram och hämtar hojen på fredag denna vecka.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top