Köpråd zx9r från 96/97

Thrane

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2019
Ort
Karlskoga
Hoj
Ingen än
Tjena
Ny här å har hittat en zxr9r från 96/97 som gått 3500mil med nya däck å bromsar för 17k den har gått 500mil sen 2006 och verkar var i ett bra skick.. Är det något å satsa på eller ska man leta vidare?
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Blytunga, men roliga. Vill minnas att topparna slår sig på de där - kan vara värt att kolla.
 

Thrane

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2019
Ort
Karlskoga
Hoj
Ingen än
Okej är ju van custom hoj sen innan så väger den inte mer än 300kg ska de väl va lugnt ska bara ha den å snåköra på vägen med.. Denna ska tydligen vara grymt fin å inte många ägare å vara helt genomgången.. Så tänkte för 15k kan man väl göra en chansning
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
Mt-09 Sp, Bmw 400, Honda 450 HM, aprilia sr 125
I stort sätt så har alla problem med toppen. Små sprickor gör att den börja trycka ut vattnet vid medel/hård körning. Sedan börjar det gå fort utför.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Sista två årsmodellerna är bäst. Mindre vikt, förbättrat chassi och en betydligt mer pålitlig motor.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
98 blev X9:an riktigt upplyft och blev "en sporthoj som den ska vara". 97 fick den trekolvsok. Jag var ner till Karlstad och hämtade upp en 97:a. Körde hem till Boden genom Norge och kände mig som en kung när jag hade gasade genom tunnlarna.....jag hade ju en X9:a med trekolvsok! :)


Hojen är drygt tjugio år gammal, allt kan hända. Att den gått bara 500 mil sen 2006 känns inte sådär positivt. Beror ju när dom milen kommit till. Dock, säljaren har ju tänkt till lite i o m att slängt på nya däck och ….vad nu menas med nya bromsar(belägg, ok....?)

Värt att kika på? Absolut!
 
Last edited:

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
En lättare kontroll på plats för att säkerställa milen är att kolla hur slitna bromsskivorna är. Är det djupa spår kan man börja fundera. Om den nu inte gått på bana eller liknande. Naturligtvis svårt att bedöma antal mil men man kan få en hint om hur den är körd eller om den rullat långt.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Jag skulle ALDRIG köpa en ZX-9R 94-97. Sprutar den inte kylarvätska nu gör den det i nästa ögonblick. Mer problem än det är värt. Ta den inte ens om du får den.
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
Mt-09 Sp, Bmw 400, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Jag skulle ALDRIG köpa en ZX-9R 94-97. Sprutar den inte kylarvätska nu gör den det i nästa ögonblick. Mer problem än det är värt. Ta den inte ens om du får den.
Precis. Finns inga toppar eller liknade som löser problemet. De är kassa alla.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top