Våra chassienr känns inte igen på Kawasaki.com och jag får inte upp EU-version av hoj

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Ort
Varberg
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
Tja!

Tänkte titta lite i reservdelskatalogen som Kawasaki har på sin sida. Tar chassienr från Transportstyrelsens tjänst och kopierar in det i sökrutan. "VIN not found" får jag som svar. Och ja, det går att slå in det manuellt skulle man kunna tycka men hur jag än försöker få upp EU-varianten av delar till min ER6-n från 2008 så dyker Australien-varianten upp. (Andra cykeln, en VN800 Classic från 1996 går iaf o slå upp manuellt.)


Nån som vet vad felet är?

Länk till sidan i fråga:
https://www.kawasaki.com/Parts


/David
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ut o kolla på 2-hjulingarna så att samtliga tecken verkligen står med hos TS, inte alltid fallet. Kanske även kan förekomma skillnader om tillverkaren använder ex. bindestreck.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ramnummer i sökrutor är känsliga för att allt är riktigt. Transportstyrelsen kapar bort sådant dom inte förstår meningen med, drar in mellanslag och hittar på egna istället.
(Detta är en av anledningarna till att det kan vara svårt för polisen att återbörda en stulen hoj utan korrekt nummerskylt till rätt ägare. Trots oslipat ramnummer så blir det inte sällan "no match" i registret.) Spellcheck: Rambummer. Inte helt fel, faktiskt.

Gå ut till hojen och skriv in ramnumret manuellt istället, med alla tecken på rätt ställe.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top