Byta drivpaket, antal länkar?!

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Som rubriken lyder, jag tänkte beställa drivpaket från xlmoto, men förstår mig inte på deras system. Man väljer ju årsmodell, märke på mc osv där, sedan kommer det upp passande drivpaket. Men sen måste man välja hur många kugg det ska vara på fram, respektive bakdrev. Det vet jag ju, så det kan jag välja/fylla i. Men sedan vill dom även veta hur många länkar jag vill ha på kedjan. Är det nåt jag borde veta? Med standarddrev fram & bak borde det väl vara nån sorts standard på antal länkar med. Hojen är en -03 vtr 1000f.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Enligt
https://www.gearingcommander.com/
är det 102 länkar
Men det kan du ju enkelt kolla själv.
Upp med hojen på depåstöd,
tvätta av en länk på utsidan med aceton,
märk länken sedan med tex nagellack / filtpenna, den blir länk nr 1.
och sedan är det bara att snurra bakhjulet och räkna antalet länkar
Det räcker med att räkna de bredare länkarna och sedan multiplicera med 2
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Enligt
https://www.gearingcommander.com/
är det 102 länkar
Men det kan du ju enkelt kolla själv.
Upp med hojen på depåstöd,
tvätta av en länk på utsidan med aceton,
märk länken sedan med tex nagellack / filtpenna, den blir länk nr 1.
och sedan är det bara att snurra bakhjulet och räkna antalet länkar
Det räcker med att räkna de bredare länkarna och sedan multiplicera med 2

I mars kan hojen stå dumt till.
Jag låg själv som en makaron på garagegolvet igår för att kolla antal kugg på min hoj som står fett undanställd.
Så jag tycker frågan är berättigad, kör man originaldrevning borde antal länkar verkligen vara en väldigt statisk uppgift.
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Addemotos återförsäljare har drivpaket till VTR, färdiga paket med EK kedjor. Med Q eller X-ringkedja 1195 kr, med QX-ringkedja 1395kr. Frakt 130kr tar vi när vi säljer dessa. Brukar vara levererade inom 1-3 dagar. Just Addemoto är den av våra leverantörer som är absolut säkrast på leveranser och klara besked om det inte finns tillgängligt direkt.

Vad kostar det hos XLmoto och vilka märken har de.
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
På XL-Moto kan man ju lätt lägga in sin modell och se vilka drev och kedjelängd som sitter på original. Men, och ett stort men, det verkar inte som att det alltid stämmer. Och då är ju funktionen faktiskt rätt värdelös. Min Thruxton 2012 tycker XL att jag skall ha en 104-länkars kedja till. Det skall vara 106. Köper mina drivpaket på S-Racing i Vänersborg. http://www.s-racing.se/index.php Finns en guide där för att hitta rätt kombo. Bra kille, bra utval, bra priser.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
I mars kan hojen stå dumt till.
Jag låg själv som en makaron på garagegolvet igår för att kolla antal kugg på min hoj som står fett undanställd.
Så jag tycker frågan är berättigad, kör man originaldrevning borde antal länkar verkligen vara en väldigt statisk uppgift.

Har själv lyxen med garage. Så jag tänkte inte på det.
Och har redan hunnit med två turer med Busan, 1a turen 28 februari, och en med Sprint RS.
Det är ju vår vissa dagar ! :)
 

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Aprilia RS 125
Tips: På VTRen går det att nita ihop kedjan innan den monteras.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Du har bra priset på mycket:tummenupp,, varför har jag inte funnit din butik tidigare:va

Ja säg det :)

Jag gör inte så stor sak av det(tiden räcker inte till riktigt). Kränger mest på nån som tipsat samt dom som lärt sig nu att.....jag har betydligt mycket mer prylar än "butiken" visar. Så, drivpaketsmässigt så finns diverse kedjor och drev av olika fabrikat. Dock så gillar jag själv JT och RK. Kör själv med EK på R1:an och RK på Varaderon

Vet inte varför den här tråden drog ivä med en massa trix. Trodde att i mitt första inlägg framgick det vilka drev han ska ha och att kedjan ska vara en 530 och 102 länkars :)
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Tips: På VTRen går det att nita ihop kedjan innan den monteras.

Åfan ?!? Trodde Varaderon var den enda Hondan man kunde byta en sluten kedja. Jag gjorde ju en tubenrulle på det förfarandet och med det så har jag fått en massa beställningar på Varaderokit…..med en önskan om att nita färdigt kedjan.
Självklart har jag nitat dom(gratis). Jag gillar att nita och blir det perfekt så kan jag sitta en stund och kika på den nyknitade kedjan. Tycker faktiskt det vackert! :)
 

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Blev 16 - 43 drev & 102 länkar. Blir spännande att se om kedjan räcker. Enligt inlägg på vtr.nu ska det funka. :musik Ska hämta på posten idag, men har nog inte tillfälle före nästa vecka att meka.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top