Köpa en MC

Ivi

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2019
Ort
Göteborg
Hoj
Vet inte än
Hej, behöver lite nybörjarhjälp...

Har kikat på en Honda CM 400 T, det är då en ganska gammal hoj som har gått 13500 mil. Den är lite ombyggd och säljs för 15000, kan det vara en bra nybörjarhoj tror ni? Vill helst kunna ta mig fram och tillbaka från jobbet i några år framöver också. Jag testade kompressionen amatörmässigt och fick fram värdena 6.5 och 6.1 om det säger er något. Den startade inte först utan krävde 2-3 omgångar. Den hade stått i två veckor innan ägaren hade kört den. Efter det var det inga problem vad jag märkte av.

Ska helst höra av mig till ägaren imorgon på morgonen då han har ett bud på 14000 och helst vill få den såld.

Jag infogar länken till köpet och reg nummret är CNS 166.

Tacksam för svar och åsikter!

https://www.facebook.com/marketplace/item/440298160044227/
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har ingen kunskap alls om den specifika modellen, men överlag så tenderar gamla hojar att kräva en del jobb för att hålla dem rullande, och i en del fall kostar det en del pengar att råda bot på alla såndär små besvär.

Har du inga problem med att fixa och hålla rullande är det ju ingen fara.

Vad gäller bra nybörjarhoj så får du fantastiskt mycket modernare hoj för 20k, med allt vad det innebär i form av bättre fjädring, bättre bromsar och sånt.
 

Ivi

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2019
Ort
Göteborg
Hoj
Vet inte än
Tack!

Har du ett exempel på en bra 20000 kr hoj jag skulle kunna kolla lite på?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Har själv en cb400, och kan intyga att det är en trevlig, bra och pålitlig nybörjarhoj. Det ser ju ut att vara ombyggd, vilket borde innebär att slitdelar är av nyare datum. Priset känna annars litet i överkant för en så pass gammal hoj, dessutom undrar jag hur det fungerar med öppna filter på vacuumförgasare. Känt problemområde.
Vill du bara ha ett transportmedel skulle jag rekommendera något lite moderna som Kawa er-5, som finns för ungefär samma pengar. Men gamla Honda är kvalitetsgrejer, och den i annonsen har ju inte gått långt heller.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
CM400T som gått 13500 och är ombyggd ör snarare i prisklass 5000 än 15000.

För 15000 och klara vardagskörning kolla på Yamaha XJ600S, Suzuki Bandit osv. Fantastiskt mycket bättre hojar för pengarna och du får en hoj från 1995-2000 istället...


Buy quality, cry once
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top