Skottpeng på mc i Stockholms stad?

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
...Och så är då kriget igång! Visst, man såg det komma. När pajas Helldén och Stockholms stad införde avgift på rutor avsedda för mc-parkering så öppnade man också slussarna för att lappa mc, på alla tänkbara (och för all del även en del otänkbara) sätt. Ställde hojen förra veckan 10 minuter på trottoaren en bit bredvid ett cykelställ. 1200 spänn! Wham, bam - thank you, mam! Säger inget om man blir lappad om man blockerar utfarter, övergångsställ, på handikapprutor, i korsningar eller bara uppåtväggarna skogstokigt. Men, jävlar vad man silar mygg och sväljer kameler. Just sayin'
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Mjae, jag kan väl bita i skitsyyra äpplet. Raderna ovan var mest tänkt som ögonöppnare för hufvudstadens andra hojåkare att sheriffen i stadshuset och hans legoknektar betraktar oss som paria, och är fast besluten om att bekämpa oss som sådan... ja, om det nu rådde någon som helst tvekan om det tidigare, förstås...?
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
På Rosenhill idag var det gratis parkering... Och gott om plats!:banana
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
De har ju varit rätt bra på att lappa hojar även innan parkeringsavgiften infördes, fått p-bot en gång eller två när jag stått där man egentligen inte får, men är helt ur vägen. Sedan parkeringsavgifterna infördes har jag inte haft några gig inne i stan utan egna parkeringar så inte behövt testa på det än.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
De har ju varit rätt bra på att lappa hojar även innan parkeringsavgiften infördes, fått p-bot en gång eller två när jag stått där man egentligen inte får, men är helt ur vägen. Sedan parkeringsavgifterna infördes har jag inte haft några gig inne i stan utan egna parkeringar så inte behövt testa på det än.


Pja, tycker nog att man fick jobba liiite hårdare för att bli lappad tidigare? men säger inte emot: En synergieffekt av den elakt kliande Helldén-fobien, kanske...?

"Värre än Stella Fare. Ja, han är värre än Stella Fare. Värre än Stella Fare..."
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Men berätta bara inte för någon parkeringsvakt eller ordförande i Stockholms parkerings styrelse att det går att parkera gratis i Stockholms stad. :7peta :tungan

Rosenhill ligger väl i Botkyrka, inte i Sthlms stad eller?:va
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top