REGLER FÖR TEKNIKFORUMET
Dessa regler appliceras även på övriga felplacerade teknikrelaterade trådar

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
- För icke MC-relarade frågor, använd OT Teknikforumet
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från teknikforumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I TEKNIKFORUMET
Resultat 1 till 2 av 2
    Medlem Shropshres avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Hoj
    VFR 800, XJ 550, R1200GS

Fel fett vid byte av packboxar

Hej alla kunniga.

Nu har jag gått och funderat i en månads tid så nu vänder jag mig till expertpanelen. Renoverade stötdämparna fram på Ninjan och ämnade även byta ut glidlagren. Lade alla packningar och boxar i samma kartong. Insåg att det skulle bli för svårt att byta glidlagren och de som satt i framgaffeln var i bra skick så skippade detta. När jag monterade ihop dämparna så tog jag fett som följde med i satsen och monterade ihop allt. Då allt flöt på bra gick det utav bara farten att jag tog första bästa påse med fett och smorde in. Väl monterat samlade jag ihop de delar jag inte använt och insåg att jag tagit grafitfettet som skulle varit till glidlagren och smetat in packboxarna med Det skulle naturligtvis vara sånt där red rubber grease som låg i den andra påsen...

Till frågan. Ska jag demontera stötdämparna och torka bort allt fett med risk för att skada packboxarna eller ska jag köra på och hoppas på att inte grafiten nöter på stötdämparen eller packboxarna och så småningom börjar läcka.

F*CK
    Den som gapar efter galen fågel ser inte skogen för alla ben...

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    6
    No worries mate! Din framgaffel kommer inte att skära ihop och dina packboxar kommer inte att gå sönder.
    /anders gsf1371 gsf1200 gsf1200 vs1400 GPz1100b1 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x2

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Njao. Visst, så märkvärdigt är det inte att ta sin lugna mysiga söndagstur innehållandes många naturupplevelser på precis vilken motorcykel som helst. Men om [...]

swlabr
Vill du annonsera ovan? Klicka här