Fel fett vid byte av packboxar

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Hej alla kunniga.

Nu har jag gått och funderat i en månads tid så nu vänder jag mig till expertpanelen. Renoverade stötdämparna fram på Ninjan och ämnade även byta ut glidlagren. Lade alla packningar och boxar i samma kartong. Insåg att det skulle bli för svårt att byta glidlagren och de som satt i framgaffeln var i bra skick så skippade detta. När jag monterade ihop dämparna så tog jag fett som följde med i satsen och monterade ihop allt. Då allt flöt på bra gick det utav bara farten att jag tog första bästa påse med fett och smorde in. Väl monterat samlade jag ihop de delar jag inte använt och insåg att jag tagit grafitfettet som skulle varit till glidlagren och smetat in packboxarna med :huvet Det skulle naturligtvis vara sånt där red rubber grease som låg i den andra påsen...

Till frågan. Ska jag demontera stötdämparna och torka bort allt fett med risk för att skada packboxarna eller ska jag köra på och hoppas på att inte grafiten nöter på stötdämparen eller packboxarna och så småningom börjar läcka.

F*CK :död
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top