Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 53 av 53
    Som man googlar får man svar Starstrikers avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
    Citat Ursprungligen postat av Baintha Brakk Visa inlägg
    Var det hos Olaf inne i Saltströmmen (saltstraumen) ? han hyr ut båtar och boende till en spottstyver
    Nix, Kjellingstraumen Fjordcamping heter stället. Ligger en liten bit söder om Bodö

Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Citat Ursprungligen postat av Starstriker Visa inlägg
    Jag hittade en skitnajs camping nära Bodö där man får låna båt gratis. Fiskade flera kvällar och drog upp 70 kg torsk ena kvällen (200 m från land, inne i en fjord) plus en rejäl hälleflundra. Sticker dit i år igen tror jag.
    Låter för jävla gött, måste vart jobbigt att äta sista biten på torsken bara?

Som man googlar får man svar Starstrikers avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
    Citat Ursprungligen postat av Twintorsk Visa inlägg
    Låter för jävla gött, måste vart jobbigt att äta sista biten på torsken bara?
    VI grillade en del i midnattssolen kl 0200 samtidigt som vi spelade badminton och ölade
    Resten delade jag ut till folk på campingen. Det var poppis!

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm! perjuls avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    Yamha TTR600, Yamaha XT600E, BMW F800GS
    Snart är det juni, och dags för sommarens första norgetrip. Resesällskapet kommer att köra luftkyld XT600 från 1998. Borde vi bekymra oss för kylningen vid dom långa stigningarna, på den hojen? Blir byte till ny olja och nytt filter innan avfärd.

Medlem Portlands avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Hoj
    BMW R1200GS -16
    Nä, troligen kommer det ösregna så motorn lär hålla sig sval.
    IBA SS1000

Medlem Jonte Hs avatar
    Reg.datum
    mar 2019
    Hoj
    VFR800X
    Citat Ursprungligen postat av perjul Visa inlägg
    Snart är det juni, och dags för sommarens första norgetrip. Resesällskapet kommer att köra luftkyld XT600 från 1998. Borde vi bekymra oss för kylningen vid dom långa stigningarna, på den hojen? Blir byte till ny olja och nytt filter innan avfärd.
    -Ni kan vara helt lugna. En XT600 är som en Moraklocka,, omöjlig att slita ut..

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Citat Ursprungligen postat av perjul Visa inlägg
    Nä, inte alls.
    Buy quality, cry once.

Stolt dalmas, Stolt Moring
    Reg.datum
    maj 2016
    Hoj
    ER-6F 2010 ABS
    Citat Ursprungligen postat av Portland Visa inlägg
    Nä, troligen kommer det ösregna så motorn lär hålla sig sval.
    Ha!
    "Det som skrämmer mig mest inför den dagen jag inte kommer att vandra på denna jord är att min tilltänkta kommer att sälja mina saker, för vad jag sagt att dom kostar"
    -Okänd

Medlem Baintha Brakks avatar
    Reg.datum
    mar 2016
    Hoj
    2001 Honda 650 Transalp. Honda 1000cbf 2008
    Det vart ingen Norgeresa för mig denna helg då vädret ställde till det. Hade ledigt från fredag till tisdag. Var i väg både 2017 och 2018 i slutet på vecka 21, hade oförskämt bra väder båda gångerna. I år så vart det riktigt skitväder.
    Är ledig tre dagar i slutet på vecka 22 men det verkar bli dåligt väder även denna helg.
    .

Medlem
    Reg.datum
    okt 2015
    Hoj
    Triumph
    Tisdag v.24 bär det av. Hoppas det hunnit bli lite varmare tills dess

Medlem Jonte Hs avatar
    Reg.datum
    mar 2019
    Hoj
    VFR800X
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20180711_120316_HDR.jpg
Visningar:	35
Storlek:	308,6 KB
Id:	449238

Om man kan tänka sig låta hojen vila en stund så kan man besöka Preikestolen. Det gjorde jag och tjejen förra året. Vi campade i närområdet, tror campingen hette Preikestolens camping. Och så får man ju lite motion på köpet Tur med vädret hade vi också.

Medlem
    Reg.datum
    mar 2015
    Hoj
    utan
    Vad klassar ni som söderom? Jag och tjejen åker på torsdag nästa vecka! Tar sikte på geiranger och sedan nedåt västkusten. Vad bör vi inte missa härkring?

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Citat Ursprungligen postat av victuhh Visa inlägg
    Vad klassar ni som söderom? Jag och tjejen åker på torsdag nästa vecka! Tar sikte på geiranger och sedan nedåt västkusten. Vad bör vi inte missa härkring?
    Från Gerianger upp till Dalsnibba (om du inte vill svänga en runda norrut via Valldal till Trollstigen osv) sedan via gamla Strynvägen ned och sedan ned till Ottadalen, vik vid Tessand upp över fjellet till Beitostølen. Sedan Fagernes, Gol och Geilo. Väg 40 söderut, sedan 37 till Rjukan (värt ett besök och trevlig väg).

Vill ni köra mer kustnära och på lägre höjder så svänger ni i Stryn västerut och följer väg 39 söderut längs kusten.

Är det fint väder rekommenderas fjällvägarna, är det dåligt är det varmare nere vid kusten... Men det går också långsammare och mer husbilar osv. Uppe på fjällvägarna finns mycket liten trafik, inga fartkameror och det går att snitta säkert 30 km/h högre på de mindre vägarna... Och vansinnigt mycket roligare!
    Buy quality, cry once.

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Bubben. Vissa av oss börjar bli till åren å riskerar att förlora i tid. Dessutom är skulder dödsboets problem. Inte mitt.

FettSnok
Vill du annonsera ovan? Klicka här