VisitQatar Grand Prix

Ledhoem

Medlem
Gick med
31 Aug 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati Monster 821 Stripe
Framför allt kanske man kunde lägga livevideon som free content tills man fått ordning på sin skit

Det hade varit trevligt.

Det är alltså inte bara jag som inte får igång live-feed på motogp.com?

Hela helgen har jag haft problem med chromecastingen med, symbolen har helt enkelt inte funnits där. Har de tagit bort den funktionen?

Edit: den gick igång, episkt laggig.... Det kan ju iofs vara på min sida.

Yes. Nu vågar jag inte röra någonting. =P
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Frivisning på viasatmotor via telia!!! Tack för det när MOTOGP.com suger getpung.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Appen på nallen till Chromecast har funkat kanon hela helgen.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Rossi, slut, jo tjena :D
Kul att det gick så bra för Crutchlow
Bra race för övrigt :)

0.6 sekunder efter Dovi i mål, och han startade från 14e på gridden?
Tror fortfarande inte han kommer vara med och kriga om titeln, men nog har geten fortfarande lite glöd kvar i sig.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vilket race - eller vilka race alla tre:yoparty Topp 15 inom ca 15 s - kan det bli jämnare? Bara att lyfta på hatten för Dovi och MM, de kommer att ligga i topp även i år. Positivt - VR förnekar sig inte när det luktar tävling. Yamahas satellitteam, kanske kan vi ”expect great things” från unge Hr Quartararo? Han kommer inte att få käringstopp under resten av sin karriär. I vart fall - om inte någon ur den unga generationen GP-ess kan matcha MM har inte geten kvar många av sina rekord inom ett antal år...

Bra av Suzuki men både den och Yama verkar sakna en del motor vs Ducce/Honda. CC överträffar i alla fall mina förväntningar. Mir och Nakagami också positiva resultat.

Några frågetecken och besvikelser: Vinales, när ser vi lite jämnhet från honom? En mörbultad JLo går inte dra några slutsatser om, det lär dröja till Europabanorna innan vi ser hur han kan matcha MM. KTM - hade nog hoppats lite mer på någon form av Zarco-effekt. Miller är stark och drabbades av lossnad sits - synd. Men kommer han att kunna tygla humöret och uppvisa den jämnhet som tillkommer en kandidat som toppförare?

Men in allés - mycket lovande inledning på MotoGP anno 2019:tummenupp
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
0.6 sekunder efter Dovi i mål, och han startade från 14e på gridden?
Tror fortfarande inte han kommer vara med och kriga om titeln, men nog har geten fortfarande lite glöd kvar i sig.


förbättrar geten sina kval avsevärt så ja, annars blir det nog svårt!
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Nytt för mig: streamingappen finns nu som native till appletv4, bye bye casting och avbruten stream ifall det ringer.
 
Last edited:

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Jag tror att vi ska se hur det går i kväll innan Rossi döms ut. Att basera honom som slut för att han inte tar sig till Q2 en gång verkar lite överdrivet.

Om han inte blir topp 6 ikväll så blir en sån som jag förvånad. Fast jag har blivit förvånad förut.

Tycker att raggeerz analys om hur bra han har varit de senaste åren säger det mesta. Förra året finns det en del experter som menade att han troligen knappt kört bättre med tanke på hur Yamahan var 2018, fabriken bad sina förare om ursäkt för det dåliga materialet finns det ett minne om. Notera att han slog sin teamkamrat i tabellen 2018.
Tänk det infriades och dessutom blev han bästa Yamaha.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Rossis hoj hade väl en acceptabel toppfart, jämfört med vinales så var han mycket snabbare.
Detta lär vara beroende på setup och hur de kan ta sistaböjen.

Undrar om detta varit medvetet, alltså, har Rossi jobbat mot en hoj som kan konkurrera i race och försökt jobba förbi de problem som då uppstår på andra ställen på banan medans Vinales enbart jobbat för att få en så snabb hoj som möjligt när det kommer till varvtid?
Eller är det bara beroende på deras skilda körstil och hur hojen är konstruerad?

På denna typen av bana får ju en lite mindre snabb hoj det jävligt jobbigt i race, bara kolla Rins, så frågan är hur det jobbas i boxen och vad tanken bakom är, det bör man ta med i beräkningen innan man dömer ut någon eller lyfter någon annan.
Kan ju vara så att Rossi är starkare än någonsin men sitter på ett material som blivit frånsprunget av konkurrenterna men han försöker hitta vägen förbi problemen istället för att bara bli så snabb som möjligt för dagen.
Eller så är det bara slumpen att han nära nog alltid är vassast i race medans Vinales kvalar gudomligt.

Hondas nya effektleverans verkar vara en lysande kombination med "sluggerförare", snajdarn Lorenzo fick det däremot lite jobbigt, kan han ens få till den hojen att passa hans stil eller måste han helt ändra körstil igen och är det ens möjligt?

Suka fortsätter framåt, Mir blir nog jobbig för Rins när han kört in sig, undrar hur det kommer tas..

Aprilia och KTM? Tja..gäsp!

Bra jävla säsong verkar det bli, Kul! :)
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Pinsamt hur snabba folk är att döma Rossi..

Visst, han kanske inte vinner en titel igen, men samtidigt har han slutat 2:a i världsmästerskapet 2014, 2015, 2016, 2017 blev han femma efter benbrottet och 2018 blev han 3:a, före Vinales.

Vinales kvalade i PP och blev 7:a, Rossi kvalade 14:e och blev 5:a.

Finns ju bra många andra förare som borde lägga hjälmen på hyllan innan Rossi.
Glöm inte heller det mediala värdet Rossi har för sporten.
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Tänk det infriades och dessutom blev han bästa Yamaha.

Jag slapp bli förvånad, fast jag trodde inte han skulle bli bästa Yamaha det var jag ganska säker på att Tom Cruise skulle bli. Hade inte blivit överraskad om han faktiskt skulle ha vunnit, nu istället förvånad över hans rätt usla placering med tanke på farten han hade på träningarna. Tror även han är lite förvirrad efter denna kväll.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Hondas nya effektleverans verkar vara en lysande kombination med "sluggerförare", snajdarn Lorenzo fick det däremot lite jobbigt, kan han ens få till den hojen att passa hans stil eller måste han helt ändra körstil igen och är det ens möjligt?

Om jag förstod kommentatorerna rätt så var Lorenzo inte helt hundra i kroppen idag, efter helgens vurpor.
Lorre är en extremt duktig förare och när dagsformen och materialet är rätt så hävdar jag fortfarande att det inte finns någon i startfältet som har en chans.
Tyvärr har det inte varit så ofta som allting har klickat rätt för honom senaste åren, men jag tror absolut inte att vi ska räkna bort honom efter ett dåligt race. :tummenupp
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Om jag förstod kommentatorerna rätt så var Lorenzo inte helt hundra i kroppen idag, efter helgens vurpor.
Lorre är en extremt duktig förare och när dagsformen och materialet är rätt så hävdar jag fortfarande att det inte finns någon i startfältet som har en chans.
Tyvärr har det inte varit så ofta som allting har klickat rätt för honom senaste åren, men jag tror absolut inte att vi ska räkna bort honom efter ett dåligt race. :tummenupp

Nä, båtbensskada och ganska omtumlad efter en rejäl highsider i fp3 tror jag det var så lite tagen var han nog.

Men, frågan är hur han passar hondan och vad som går att göra med den och framförallt, hur mycket måste han ändra på sin egen körstil för att det ska lira.

Tja, ska bli intressant att se hur det går. :)
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Glöm inte heller det mediala värdet Rossi har för sporten.
Amen, när vale lägger av droppar intresset för MotoGP minst 50%!
Ur ett rent racingperspektiv kanske fortsättningen skulle bli lika bra men gubbens mediala lyskraft kommer ingen annan nu verksam förare i närheten av. Dessutom åker han fortfarande fort, får Yamaha samma fart på hojarna som de nu bästa kan Vale mycket väl ta ännu en titel.
Oavsett hur det går i år är VR 'the GOAT' och så förblir det tills någon ännu obekant stjärna presenterar sig.
 
Last edited:

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Varför kallar alla honom för geten/goat vad har jag missat?
Grymt spännande race ser fram emot Moto2 i morgon kväll efter jobbet.:tummenupp
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Varför kallar alla honom för geten/goat vad har jag missat?
Grymt spännande race ser fram emot Moto2 i morgon kväll efter jobbet.:tummenupp

GOAT = Greatest Of All Times

Kommer bli en låååång tråd när Marc tagit ett par mästerskap till... :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top