VisitQatar Grand Prix

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Jag tror att vi ska se hur det går i kväll innan Rossi döms ut. Att basera honom som slut för att han inte tar sig till Q2 en gång verkar lite överdrivet.

Om han inte blir topp 6 ikväll så blir en sån som jag förvånad. Fast jag har blivit förvånad förut.

Tycker att raggeerz analys om hur bra han har varit de senaste åren säger det mesta. Förra året finns det en del experter som menade att han troligen knappt kört bättre med tanke på hur Yamahan var 2018, fabriken bad sina förare om ursäkt för det dåliga materialet finns det ett minne om. Notera att han slog sin teamkamrat i tabellen 2018.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Det var väl ganska många år sedan som många Messerschmittts började se honom som slut. :Bugar

När han blir sist i varje race så är det väl dags att tänka slut......... :fakta
Annars så måste vi ju be att alla från andra plats och nedåt slutar oxå :D
 

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
"Det enda MM kommer slå rekord i detta år är antalet marksyningar"

Ett skämt, eller?
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Jag tror att vi ska se hur det går i kväll innan Rossi döms ut. Att basera honom som slut för att han inte tar sig till Q2 en gång verkar lite överdrivet.

Om han inte blir topp 6 ikväll så blir en sån som jag förvånad. Fast jag har blivit förvånad förut.

Tycker att raggeerz analys om hur bra han har varit de senaste åren säger det mesta. Förra året finns det en del experter som menade att han troligen knappt kört bättre med tanke på hur Yamahan var 2018, fabriken bad sina förare om ursäkt för det dåliga materialet finns det ett minne om. Notera att han slog sin teamkamrat i tabellen 2018.
Har fått intrycket att Rossis placering i kvalet inte betyder något speciellt för hans slutliga placering i racet :yoparty
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Från det ena till det andra...
Vad tyckte ni om nya kvalformatet i de andra klasserna?

Tyckte moto3 var bättre som det var innan, nu blev det en rätt trist grej, kanske blir bättre när de lärt sig att verkligen lurpassa på varandra så de alla missar kvalet rent dramaturgiskt men racemässigt så blir det ju skit av det..

Moto2 var väl ok, blir nog bättre när de lärt sig, nackdel för de är ju dock att de bara har en hoj så det blir lite chansning i q1, de som försöker att komma in i q2 på ett så snabbt sätt som möjligt utan att gå av kan ju tappa platsen till de som chansar som kanske inte ens kan köra för de går av senare..

Nå, vad detta gör är att göra fp1-3 viktigare och att det kommer satsas hårdare där för att vara klar, det är bra, bara nu viaspratt får för sig att visa de träningarna då vilket inte var fallet denna helgen...

Första racet för säsongen och de har inte med varenda minut, tycker jag är skamligt!
Är det någon racehelg där man är svältfödd på racing och faktiskt kollar allt så är det ju första..
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Efter Ducati-åren har VR:s placeringar i VM varit 4, 2, 2, 2, 5 och 3.
Han var snabbast av alla i FP1 i fredags.
Gaaanska bra...

Lägger man ihop hans värde för sporten och hans körprestation
stör det inte mig att han fortsätter köra.
Och att Yamaha gör rätt som ger honom fortsatt förtroende.
Unik är han, men det är ett gäng andra som varit det sen 1949 också.
Hailwood, Surtees, Ago, Doohan etc.
Det mest unika med Rossi är att han legat på en så hög nivå
under så lång tid. Och att han fortfarande ligger på en hög nivå.
Som de säger - Rossi is a sunday man.

Vinner tror jag inte han gör idag,
jag gissar nånstans strax utanför pallen.
Vilket jag ändå tycker är ganska bra,
oavsett vad man heter eller hur gammal man är.

Nä, vilken annan idrottsman oavsett gren med den raden hade ansetts vara slut?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Grattis Toba Japans , första vinnare i Moto3. :tummenupp
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
När går kontraktet ut med Yamaha?
Skulle vara kul om han fick bättre förutsättningar så han kan visa att han fortfarande är att räkna med.
Visst han är ofta med i toppen men det räcker liksom inte till.
Eller som han själva sa efter nått race att han inte var lika knäpp som dom 2 andra på pallen.:D
För min del får han gärna vara kvar men! Kommer inte sakna hans fans för fem öre.
 

Ledhoem

Medlem
Gick med
31 Aug 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati Monster 821 Stripe
Är det bara jag som har problem med videospelaren i webbläsaren?
Menyn i helskärm vägrar försvinna. Den blinkar till varje gång den borde försvinna precis som om jag rör på muspekaren.
Samma problem i både firefox och chrome. Edge och internet explorer fungerar inte överhuvudtaget.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Spännande i Moto2 också.
Det här blir ett bra år. :tummenupp
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Är det bara jag som har problem med videospelaren i webbläsaren?
Menyn i helskärm vägrar försvinna. Den blinkar till varje gång den borde försvinna precis som om jag rör på muspekaren.
Samma problem i både firefox och chrome. Edge och internet explorer fungerar inte överhuvudtaget.

Har samma problem, ganska irriterande...
 

Ledhoem

Medlem
Gick med
31 Aug 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati Monster 821 Stripe
Har samma problem, ganska irriterande...

Nu vet jag varför jag inte kunde logga in i IE och Edge. Autentiseringsservern hade crashat.
Gjorde en reboot och kunde inte logga in någonstans. Jag får verkligen hoppas att detta är åtgärdat till klockan 18...
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Nu vet jag varför jag inte kunde logga in i IE och Edge. Autentiseringsservern hade crashat.
Gjorde en reboot och kunde inte logga in någonstans. Jag får verkligen hoppas att detta är åtgärdat till klockan 18...

Skönt att inte vara ensam men sjukt irriterande.
 

Ledhoem

Medlem
Gick med
31 Aug 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati Monster 821 Stripe
Skönt att inte vara ensam men sjukt irriterande.

Man kan ju tycka att det borde finnas resurser till att utveckla en vettig videospelare...
Servern antar jag hanteras av en stackars Commodore 64 i Carmelo Ezpeletas källare.
Webbdesignern skulle ha en spark i skrevet då sidan är fruktansvärt tungrodd, oöverskådlig och bloatad.

EDIT: Jag ville bara säga att jag inte är en supernöjd kund. ;)
 
Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Man kan ju tycka att det borde finnas resurser till att utveckla en vettig videospelare...
Servern antar jag hanteras av en stackars Commodore 64 i Carmelo Ezpeletas källare.
Webbdesignern skulle ha en spark i skrevet då sidan är fruktansvärt tungrodd, oöverskådlig och bloatad.

Framför allt kanske man kunde lägga livevideon som free content tills man fått ordning på sin skit
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Det är alltså inte bara jag som inte får igång live-feed på motogp.com?

Hela helgen har jag haft problem med chromecastingen med, symbolen har helt enkelt inte funnits där. Har de tagit bort den funktionen?

Edit: den gick igång, episkt laggig.... Det kan ju iofs vara på min sida.

Edit II; Holy. Crap. Sikket race!
 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Det är alltså inte bara jag som inte får igång live-feed på motogp.com?

Hela helgen har jag haft problem med chromecastingen med, symbolen har helt enkelt inte funnits där. Har de tagit bort den funktionen?

Edit: den gick igång, episkt laggig.... Det kan ju iofs vara på min sida.

Jag har haft igång det hela helgen och det har inte laggat.
Hade lite problem i fredags med att streamen dog, men löste sig så fort man uppdaterade sidan.
Känns sådär med tanke på vad man betalar för videopass....
 

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Skänninge
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
Strular som tusan här oxå via motogp.com, körde copy/paste på live url:en in i edge och det hoppade igång utan inlogg...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Den där introduktionen behöver man inte visa igen. :3freak :crash
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top