VisitQatar Grand Prix

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag kan lugna er med att ingen som följer MotoGP någonsin kommer glömma Rossi. :)
Oavsett hans sista säsonger.
Kan hålla med om att man inte vill sluta i "källaren", men glömd blir han aldrig. :fakta

Vem har sagt att han kommer att bli glömd:va
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ok då, Sorry.
Ihågkommen för fel saker.
Kommer inte hända.

Den största blir inte bortglömd men risken är att han tyvärr inte inser att det är över.......vilket det tyvärr är:(
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Den största blir inte bortglömd men risken är att han tyvärr inte inser att det är över.......vilket det tyvärr är:(

Ska han lägga av bara för att hans chanser att ta en titel till i princip är borta?
Finns väl gott om andra i startfältet som kan lägga ner då också?
Jag tycker det är roligt att han är med fortfarande och han är ju fortfarande en riktigt bra reklampelare, money talks :tummenupp
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Tror faktiskt att ROSSI sätter ner foten och vinner årets första race..... ;)
13 förare var snabbare än Rossi under lördagens kval. Framför allt hans teamkompis som har pole. Jag kan tänka mig att han sätter ner foten, men att det blir i form av en vurpa när han kör över sin förmåga för att försöka ta sig förbi Nakagami, Morbidelli, Espargaro etc.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ska han lägga av bara för att hans chanser att ta en titel till i princip är borta?
Finns väl gott om andra i startfältet som kan lägga ner då också?
Jag tycker det är roligt att han är med fortfarande och han är ju fortfarande en riktigt bra reklampelare, money talks :tummenupp

Precis vad jag skrev till polarn, så länge han kan omsätta deg på hans namn.....men, det är över annars kan väl för fasen edwards, biaggi eller varför inte mamola för den delen göra come back:huvet bättre att sluta på topp än att fortsätta och riskera att sluta som en loser. Rossi är den största absolut så du behöver inte skriva det, det fattar ju alla men någonstans måste man inse att det är slut, slut, så är det bara. Annars hade ju namnen jag nämnt kört än idag eller!? Då är fråga, behöver rossi mer pengar? Är det pengar som håller honom kvar? Även en vinnarskalle måste inse att det inte går längre, att det är slut, lägga av och konservera sitt rykte. Inte fortsätta och behöva sluta och bli ihågkommen som den största som avrundade sin karriär i Q1 och 12-18:e startruta sista aktiva året. Alltså, jag är en valleyellow men man måste inse när det är slut, finito.......hoppas dock att jag har fel men tvivlar på det:(
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Precis vad jag skrev till polarn, så länge han kan omsätta deg på hans namn.....men, det är över annars kan väl för fasen edwards, biaggi eller varför inte mamola för den delen göra come back:huvet bättre att sluta på topp än att fortsätta och riskera att sluta som en loser. Rossi är den största absolut så du behöver inte skriva det, det fattar ju alla men någonstans måste man inse att det är slut, slut, så är det bara. Annars hade ju namnen jag nämnt kört än idag eller!? Då är fråga, behöver rossi mer pengar? Är det pengar som håller honom kvar? Även en vinnarskalle måste inse att det inte går längre, att det är slut, lägga av och konservera sitt rykte. Inte fortsätta och behöva sluta och bli ihågkommen som den största som avrundade sin karriär i Q1 och 12-18:e startruta sista aktiva året. Alltså, jag är en valleyellow men man måste inse när det är slut, finito.......hoppas dock att jag har fel men tvivlar på det:(

Jag håller med dig, och jag skulle gissa att Rossi också vet någonstans att hans glansdagar är förbi sedan länge (som Klosse skriver, 10 år sen senaste titeln).
Jag tror inte det handlar om pengar för hans del öht, jag tror bara att han älskar racing och så länge han får chansen att köra en fabrikshoj så kommer han vara kvar :tummenupp
Hade du själv gett upp ditt livs största passion om du hade chansen att fortsätta med den?
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Håller med dig angående Colin Edwards, ingen rolig sorti, ändå en förare som jag aldrig kommer att glömma.:fakta
Colin: 'har ägnat hela livet åt att lära mig trottelkontroll och nu är bara att gasa fullt' eller så tyckte han när elektroniken tog över.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
så länge han kan omsätta deg på hans namn(
Vale drivs knappast av penningbegär, av sådant har han mer än nog. Däremot är han säkert sugen på ännu en titel och så länge han vill fortsätta försöka kommer fabrikerna att köa för att få hans signatur på ett kontrakt. Han gillar det han håller på med och vi får se honom på banan tills han själv tröttnat.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Colin: 'har ägnat hela livet åt att lära mig trottelkontroll och nu är bara att gasa fullt' eller så tyckte han när elektroniken tog över.

Känner igen ditt citat, det vore kul att se en varvtid på Qatar med elektroniken avslagen på en av hojarna som körs av en förare som alltid kört med livrem och hängslor.:crash
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
...jag tror bara att han älskar racing och så länge han får chansen att köra en fabrikshoj så kommer han vara kvar :tummenupp
Det finns två rekord som Rossi försöker slå och det är de som motiverar honom att fortsätta, tror jag.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2019-03-10 kl. 00.29.02.png
    Skärmavbild 2019-03-10 kl. 00.29.02.png
    43 KB · Visningar: 45
  • Skärmavbild 2019-03-10 kl. 00.29.53.png
    Skärmavbild 2019-03-10 kl. 00.29.53.png
    69.7 KB · Visningar: 53

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Man får ge Yamaha ett rätt minst som kontrakterat honom, trots att det är hans teamkompis som tar pole på en helt jävla fantastisk tid med tanke på förhållandena så är eftersnacket vikt åt Rossi och hans förestående död eller fortsatta storhet i racingen! :tummenupp
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Oavsett hur denna säsong slutar så kan Rossi lägga hjälmen på hyllan med gott samvete och hedern i behåll.
Finns inte många som gjort lika mycket för MotoGP som han.:tummenupp
Och det säger jag som inte är nått Rossi fan men man måste visa respekt för vad han har åstadkommit.
Sen är frågan om någon nånsin kommer slå Agostini som har 7 raka titlar?
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Efter Ducati-åren har VR:s placeringar i VM varit 4, 2, 2, 2, 5 och 3.
Han var snabbast av alla i FP1 i fredags.
Gaaanska bra...

Lägger man ihop hans värde för sporten och hans körprestation
stör det inte mig att han fortsätter köra.
Och att Yamaha gör rätt som ger honom fortsatt förtroende.
Unik är han, men det är ett gäng andra som varit det sen 1949 också.
Hailwood, Surtees, Ago, Doohan etc.
Det mest unika med Rossi är att han legat på en så hög nivå
under så lång tid. Och att han fortfarande ligger på en hög nivå.
Som de säger - Rossi is a sunday man.

Vinner tror jag inte han gör idag,
jag gissar nånstans strax utanför pallen.
Vilket jag ändå tycker är ganska bra,
oavsett vad man heter eller hur gammal man är.
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Dagens race kan komma att påminna om racet 2007 mellan Rossi och Stoner.
Både Honda och Ducati lär blåsa om Vinales på rakan.
Grymt kört av Vinales i QP med en hoj som har nästan 20 kmh lägre hastighet i speedtrapen
jämfört med Honda och Ducce.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vale drivs knappast av penningbegär, av sådant har han mer än nog. Däremot är han säkert sugen på ännu en titel och så länge han vill fortsätta försöka kommer fabrikerna att köa för att få hans signatur på ett kontrakt. Han gillar det han håller på med och vi får se honom på banan tills han själv tröttnat.


Jag är den första som hoppas att han verkligen får ihop det men det börjar i samma stil som han avslutade förra säsongen:gnissla
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det finns två rekord som Rossi försöker slå och det är de som motiverar honom att fortsätta, tror jag.


Polerekordet är nog inget han bör fokusera på, det kommer MM att slå förmodligen denna säsong:näsblod
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det enda MM kommer slå rekord i detta år är antalet marksyningar.
VR har tagit sig högt upp i resultatlistan många gånger trots mediokra kval. Jag tror att det är bättre att ha honom på andracykeln än i princip vem som helst i fältet.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det enda MM kommer slå rekord i detta år är antalet marksyningar.
VR har tagit sig högt upp i resultatlistan många gånger trots mediokra kval. Jag tror att det är bättre att ha honom på andracykeln än i princip vem som helst i fältet.

Absolut men vill man vinna VM är det ingen fördel att race efter race behöva bränna däck på att ta sig uppåt i listan. Att bli slagen av två nykomlingar på satellithojar inger ingen respekt men vi håller tummarna, rossi har bra facit på losail men klarar han pallen idag är det en riktigt bra bedrift, väntan är oliiiiiiidlig:)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top