Vart kan jag mappa hojen?

Svalan78

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2019
Ort
Lund
Hoj
2007 kawasaki zx10r
Tjenare jag är ny både här och i skåne så jag har ingen större koll på något just nu ???? Så jag tänkte fråga om någon här inne kan tipsa vart jag ska vända mig för att mappa min kawasaki Zx10r helst i skåne? Jag vill helst inte skicka styrenheten när det bara är frågan om några veckor kvar före man kan börja åka.
20190224_162717.jpg
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag hade Power Commander och O2-eliminator på GSX1300R när jag köpte den.
Efter modifieringar laddade jag hem en mapp till min bärbara dator som jag tyckte passade från PC hemsida.
Kopplade ihop datorn med PCn på hojen med en USB sladd, startade programmet på datorn och satte hojen på tomgång.
Då kunde jag med beskrivningarna från PCs hemsida spara befintlig map i PC på den bärbara datorn (för säkerhets skull) och installera den mapp som passade min hoj bäst från PC hemsida, mappen jag hade laddat hem till datorn.
Nästa steg var bänkning. Jag fick bänkningen gjord hos "Osten i Härryda" Tekmo service 2 mil öster Göteborg. Och installation av en mapp gjord för min hoj. Den hade tydligen gått lite snålt vid vissa varvtal på den mapp jag laddat hem. Men det fixades av Tekmo Service. Vid bänkningen. Den går mycket jämnare nu. Lättare att köra. Inga ryck när jag vrider på gasen utan motorn ökar draget mjukt. :)
https://www.facebook.com/pages/category/Professional-Service/Tekmo-service-1598184087176198/
Men närmare för dig är RG engineering som finns idag söndag 3 mars på MC mässan i Halmstad.
http://www.bvnevent.se/
Och dra upp till Halmstad torde vara en smal sak för det är plusgrader imorgon ! :)
https://www.yr.no/place/Sweden/Scania/Lund/
https://www.yr.no/sted/Sverige/Halland/Halmstad/
Jag hade ute Busan premiär 28/2. :)
Annars kan du ju välja bil, buss eller tåg till Halmstad. För ett snack med RG.
 
Last edited:

Svalan78

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2019
Ort
Lund
Hoj
2007 kawasaki zx10r
Ja önskar att jag också skulle kunna ta datorn och koppla in den och ladda hem några filer eller vad fan det nu heter men jag är tyvärr du när det kommer till saker där jag inte förstår varför man gör si eller så för det ska fungera haha. Men har nog löst det igenom att beställa allt färdigt från Tyskland
 

noll8:an

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2011
Ort
Lund
Hoj
Aprilia Tuono Factory -20 (Såld - KTM Super Duke GT -18, såld - Aprilia Tuono Factory -20, såld -17 Aprilia Tuono 1100RR, såld -06 Aprilia RSV1000R Tuono, såld -00 Suzuki GSX750F)
Tjenare! Även jag inflyttad till skåne och till Lund. Dock snart 10 år sen ;) . .. Tips på en gruppkörning som körs på onsdagar från staffanstorp.
Säsongen drar officiellt igång första onsdagen efter tidsändringen från vinter till sommartid så onsdag 3:e april :)

Håll koll på radicalriders.net på FB så kommer det säkert upp mer info där, brukar vakna till liv efter vinterdvalan när det närmar sig första gruppkörningen:D
Deras grupp här inne på SH är ganska livlös....

Mvh Danne
 

Svalan78

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2019
Ort
Lund
Hoj
2007 kawasaki zx10r
Man tackar för tipset då behöver jag ju bara hitta problemet på hojen så jag slipper putta den fram haha. Det verkar som det finns gott om folk som åker hoj då finns det väl återkommande träffar eller?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top