Motorrad + Bike = ?

Boofer

Sporthojsnörd
Gick med
12 Sep 2016
Ort
Umeå
Hoj
S1000R-15
Vad hände med de mysiga medarbetarna på bike då? Fick de sparken?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Vad hände med de mysiga medarbetarna på bike då? Fick de sparken?

Sparkade av OK-förlaget eller aldrig anställda av Motorrad, det kan nog kvitta för den det drabbar.

Vi fick ju en fråga tidigare i tråden vem vi ville behålla, men kärnsvenskar som vi är allihop så höll hela bunten käft och lät gänget dra sina egna namn ur Robinsonkrukan.

Enklast så, om man vill kunna gnälla efteråt på att 1 + 1 inte blev 2 i slutändan...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag skulle tro att de flesta medarbetarna inom motorpressen inte är "anställda" alls egentligen... De är frilansande eller till tidningen knutna skribenter som många gånger har "vanliga" jobb som försörjning, sedan artiklar i tidningen som extraknäck.
 
Gick med
21 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT-09 SP och KTM 1290 Super Duke R
Hej!
Samtliga anställda hade avslutat sin anställning när vi skrev på avtalet om att ta över Bike.
Hälsning
Gerry
 

Jojo

Medlem
Gick med
23 May 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
Honda VTR 1000 Firestorm
Hej Gerry.

Ifjol tog jag en prenumeration på motorrad, på 2 nummer, men jag fick bara 1 tidigning.

Om jag tar en likadan prenumeration i år, på 2 nummer, får jag bara ett nummer igen ?

Mvh Jonas,

Som inte blev helt nöjd då nej.
 
Gick med
21 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT-09 SP och KTM 1290 Super Duke R
Hej!
En tidning kan ha försvunnit på posten i så fall. Tyvärr kan det bli fel hos Postnord. Men i så fall måste du höra av dig till vår kundtjänst 08-799 63 47 så att vi kan skicka ut en ny tidning som ersättning. Får vi ingen signal in på att det blivit fel, har vi inte heller någon chans att åtgärda felet.
Självklart ska du ha två tidningar om du beställ och betalat för två.
Hälsning
Gerry
 

Jojo

Medlem
Gick med
23 May 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
Honda VTR 1000 Firestorm
Hej Gerry.
Jag ringde och pratade med Tobias onsdagen före påsk, han hittade mig i ert system och sade sedan "Jag ser här att det bara gått ut en tidning till dig, jag grejar det direkt".

Jag har ännu inte fått någon tidning....

Tack för mig.
 
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
Bike ryckte upp sig när Magnus Wallner var chefredaktör, sen han slutade har tidningen blivit total ointressant, tråkig och saknar kvalitet. En nystart är nog vad som behövs.
Motorrad har alltid vart tråkiga och översättningen från tyska till svenska har inte glatt någon - men resurser för kvalitativa tester har de allt.

Hoppas att detta kan mynna ut i något bra. Kan de skapa ett Motorrad med personlighet och humor kan det bli riktigt bra!

Nu fick jag en liten tår i ögat, tack för det vänliga omdömet.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Köper ni in material från frilansare, eller är det bara eget? Vem kontaktar man med material?
 

Jojo

Medlem
Gick med
23 May 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
Honda VTR 1000 Firestorm
uppdatering...! jag fick första tidningen igår och inbetalnings kort igår, allt ok nu.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Bike hade ju en suverän sida med referenser, där privatpersoner kunde lämna omdömen om hojar de ägde eller hade ägt. Den sidan har varit närmast ovärderlig när man funderat på att byta hoj och önskat lite opartiska referenser. Är den faktasamlingen borta för alltid nu eller kommer den återuppstå i någon form?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Bike hade ju en suverän sida med referenser, där privatpersoner kunde lämna omdömen om hojar de ägde eller hade ägt. Den sidan har varit närmast ovärderlig när man funderat på att byta hoj och önskat lite opartiska referenser.
Det om något vore väl värt att bygga upp igen (om det nu är borta) gemensamt via SH/Bike :tummenupp
SH/Bike Mc Wiki med omdömen.

Först specifikationer på hojen och sen användarrecensioner nedanför.
Samt ge alla en lätt guidning vad som bör framföras.
Typ; +/- med hojen, problem man haft, skulle man rekommendera den, intryck den gett, går den att modifiera, osv.

:tummenupp
 
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
En till i hyllningskören. Bike var riktigt bra när du var chefis. Plus att det var kul att läsa om din vinterpendling med Duccen! :tummenupp

Återigen, tack snälla.

Men jag vill poängtera att det inte bara var jag. Vi var ett skönt gäng som gjorde tidningen, vi hade förbaskat roligt, vi träffade många sköna människor och vi körde riktigt mycket hoj under de fem fantastiska år som jag hade förmånen att få stå och styra.

(Och jag kan meddela att Monstret lever än och dunkar igång så snällt. Den vågar väl inte annat, den vet att det inte hjälper.)
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Idag lösnummerköpte jag Bike nr 5.

Roligt att MrX artikeln återpublicerades, skönt minne! Och kul att tidningen vågade i dagens tramsigt ängsliga mediaklimat.

I övrigt kändes tidningen som ett stort lyft mot tidigare knastertorra Motorrad, men tyvärr utan ”gamla” mysiga Bike-känslan. Inte läst allt än, men det känns som de flesta artiklarna är skriva här och inte översatta från tyskan. Kul att se att min nya hoj var bäst i test också :D.

Helt ok är mitt första betyg. Bättre än Motorrad (som inte är dålig alls, bara för tyskt korrekt för min smak i en hojtidning), inte lika bra som Bikes glansdagar.

Priset!! Höll jag på att glömma. Nu köper jag inte tidningar särskilt ofta längre, men 99 kr är vad jag vill minnas att utländska tidningar brukade kosta. Jag är inte priskänslig egentligen, men det kändes bara högt? Men det är kanske vad en tidning kostar idag? Undra vad en kvällstidning kostar? Sist jag köpte en Aftonbladet var det 9 kr tror jag... :)

Jaja, jag ska lusläsa resten, och kommer absolut att lösnummerköpa ett antal till, så får vi se om det blir prenumeration när hösten kommer.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det om något vore väl värt att bygga upp igen (om det nu är borta) gemensamt via SH/Bike :tummenupp
SH/Bike Mc Wiki med omdömen.

Först specifikationer på hojen och sen användarrecensioner nedanför.
Samt ge alla en lätt guidning vad som bör framföras.
Typ; +/- med hojen, problem man haft, skulle man rekommendera den, intryck den gett, går den att modifiera, osv.

:tummenupp

Jag ska ta med det i min planering. Det skulle behövas ett formulär av något slag som har alla kryssrutor och textrutor för intressanta saker man bör skriva om gällande en hoj som råd och tips för andra som vore intresserade av den typen av MC.

Jag välkomnar vem som helst att ta kontakt med mig och hjälpa till att få till en datastruktur som skulle involvera allt man vill veta!
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ökar effekten minsann. Undrar varför inte tillverkarna monterar det redan från början?


Non olet


Buy quality, cry once
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top