Yamaha 660r 2005 Dog efter 500 m körning i 30,går ej o starta mer???

Maximus76

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2019
Ort
Hyltebruk
Hoj
yamaha 660r 2005
Hej ny här inne och söker lite hjälp.
Jag har en yamaha 660r 2005 1300 snälla mil på den , skulle ut o rasta hunden med den i går ,startade den som vanligt inga konstigheter körde ut på vår grusväg körde ca 500 meter innan ja märkte att den gav ett ett ljud från gaspådraget , hur förklarar ja e ljudet?
Ja det ljudet som soppatorsk kan ge i förgasaren vid gaspådrag eller felinställd förgasare då den dör vid gaspådrag , sen dog den bara och gick ej o starta hoppas ni förstår vad ja menar.
kom hem för o kolla soppan , fanns i överflöd, kolla stiftet va lite sotigt men gav gnista, va dock lite lite kylarvätska i den , men som sagt körde 500 m inga varningslampor började lysa så skurit har den nog inte. komp verkar finnas.inga missljud från motorn .
plockade isär tanken kollade bränslepumpen, tog ut den kopplade ihop den med elsystemet och den gick i gång när ja slog på tändningen så den verkar va ok
Några tips på vad ja kan kolla, eller är verkstan nästa som gäller?
Tacksam för svar och hjälp
 

illoco

Medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
du kan prova att starta den med startgas tänder den till och går någon sekund så får den nog inget bränsle skulle det vara så kan det du kolla så det kommer fram bränsle till spridaren och om spridaren funkar
 

Maximus76

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2019
Ort
Hyltebruk
Hoj
yamaha 660r 2005
Hej tack för snabbt svar , jag tog bort luft filter och spruta in start gas , dock utan något bra resultat , han köra slut på batteriet tyvärr, hm spridare? har ja såna med;) få lokalisera dem när ja fått hem mitt nya stift o kylmedel.
tar ja bara loss dem o sätter på träningen startar , antar det ska komma soppa där då?
tack för svar
 

Maximus76

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2019
Ort
Hyltebruk
Hoj
yamaha 660r 2005
Hej tack för snabbt svar , jag tog bort luft filter och spruta in start gas , dock utan något bra resultat , han köra slut på batteriet tyvärr, hm spridare? har ja såna med få lokalisera dem när ja fått hem mitt nya stift o kylmedel.
tar ja bara loss dem o sätter på träningen startar , antar det ska komma soppa där då?
tack för svar
 

Maximus76

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2019
Ort
Hyltebruk
Hoj
yamaha 660r 2005
lutningssensor?? vad är det?
lutade ej hojen när ja körde

- - - Updated - - -

inga felkoder alls i displayen
 

Maximus76

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2019
Ort
Hyltebruk
Hoj
yamaha 660r 2005
´så här lyder koderna
d01:13
03:100
05:7
06:6
07:0
08:06
09:127
20:0n
21:eek:n
30:00
36:00
48:00
50:00
51:00
52:00
60:00
61:30
62:1
70:0

hjälp:)!!
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Den e död bara att gräva ett hål o dumpa.. Det är straffet för att du rastar hunden med en Mc.. hoppas verkligen att hunden är lös o inte i koppel för att koppla en hund med koppel till ett fordon kan kosta dej körkortet. Totalt olagligt att sätta fast en hund med koppel på bilens dragkrok även stillastående. Mer än en hund som dött då ägaren glömt hunden o dratt i väg.. Extremt otrevlig död att släpas efter ett fordon..:huvet
 

Maximus76

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2019
Ort
Hyltebruk
Hoj
yamaha 660r 2005
Ja ja hittade med dem , men fan o tolka dem måste man ju ha diplom i något,ja något med 60 61 62 är det men va fasen betyder det?
är frågan;)
gö snällt med alla förslag man få här
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
61 säger felkod 30

Error Number 30 : The bike went down - DIAG mode 08

Så det tyder väl på tippsensorn. Antingen kass eller utlöst.
 

Maximus76

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2019
Ort
Hyltebruk
Hoj
yamaha 660r 2005
ok , ja men den har ja limmat nu , kan dock inte reseta koden? fast ja gjorde som han säger . har den på koden o trycker on off hm....
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Du detta är ett forum om mc! o nej är ingen djur plågare ! så skit du i vad ja gör med min hund... ja är va första idioten

Välkommen till SportHoj! Hoppas du kommer att trivas här! :)

Det här är visserligen ett forum för SportHojar men som du märkt så är det inte ovanligt med svar som inte har med tråden att göra. :fakta

En del av dessa svar kan vara riktigt roliga och är en del av det som många här tycker är det trevliga med SportHoj! :tummenupp

Hoppas du hittar felet! :hej
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Kan du inte nolla koden har det blivit knas med limningen eller att senorn är kass.
Prova att låna grannens.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top