Byta strålkastare och mätare på Ktm Duke 640?

Bronk92

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2018
Ort
Örkelljunga
Hoj
Smc Wildcat 500 Quad/Supermoto
Tjenare!
Nu får alla Duke fantaster förlåta mig men jag tycker att framlampan på Duke 2/640 är hyfsat ful.. Egentligen inte designen utan mer att den sticker ut en halvmeter framför hojen, i mitt tycke förstör den utseendet på en för övrigt sjukt snygg hoj. Så jag funderar på att byta ut framlampan mot en av motard/enduro/cross modell. Mätarna sitter i lamphuset så de åker ju tyvärr också, tänkte ersätta dom med en digital universal mätare typ Koso eller liknande. Så jag tänkte fråga om någon här på forumet har gjort ett liknande ingrepp på en Duke 2 och hur gjorde ni då?. Hur svårt är det att byta mätare till en digital? Nåt särskilt att tänka på när det gäller just denna modell eller kräver det bara "grundläggande" el-kunskaper och att man inte har tummen mitt i näven? :va:D

Ha det fint!
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Gör det inte är mitt tips....

Det är mycket pill och man kapar saker permanent så det blir svårt att återbygga. Gillar du inte utseendet köp en SMC istället.
 

Bronk92

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2018
Ort
Örkelljunga
Hoj
Smc Wildcat 500 Quad/Supermoto
Gör det inte är mitt tips....

Det är mycket pill och man kapar saker permanent så det blir svårt att återbygga. Gillar du inte utseendet köp en SMC istället.

Att det inte går att återbygga får man ju leva med när man modifierar..:banana Gillar i övrigt utseendet på Duke mer än smc, allt utom framlampan.. :D Tänkte bara höra mig för ang. lite tips och trix innan jag börjar riva..
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Glöm inte att montera hög framskärm också om du ändå ska fördärva hojen...:zpy
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top