Wsbk 2019

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
11 på raken från säsongsstart är rätt skapligt. Låga odds på att Bautista är tillbaks i GP 2020?

Jo, han ser ju ut att vara en hyfsat klar titelfavorit nu. 10 raka segrar i starten på säsongen var tydligen nytt rekord med.

Måste säga att wsbk dock är bra på att visa upp den del av fältet där det händer mycket i år.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Jäkla trist för Chaz......:gråta
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Hoppas att Bautista kan utmana Rea idag. Imola verkar vara riktigt utmanande för en som inte tävlat där innan.

Inte släppa iväg Rea i starten.....:gnissla
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Man blev ju lite besviken nu, när man satt sig framför TV:n och skulle streama racet från worldsbk.com...:(
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Resultat Imola 1:a loppet
1. J. Rea
2. A. Bautista
3. T. Razgatlioglu

2:a loppet inställt pga regn.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Jerez.

Fy fasen!
Desperat Rea plockar ut Lowes i sista kurvan...:huvet
Och kommer undan utan bestraffning! :va

Ja ja, Bautista vann ju i alla fall. Kul att det går så bra för honom.:tummenupp
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Jerez.

Fy fasen!
Desperat Rea plockar ut Lowes i sista kurvan...:huvet
Och kommer undan utan bestraffning! :va

Ja ja, Bautista vann ju i alla fall. Kul att det går så bra för honom.:tummenupp

Trodde verkligen att Rea skulle få något straff efter det där.
Bautista är ju verkligen en klass för sig, något som visar sig med när man ser skillnaden mellan han och Davies som sitter på samma material :)


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Taget från www.worldsbk.com

Jonathan Rea will not be on pole position tomorrow, nor will he feature on the Race 1 podium as he is hit with penalties!
After his tangle with Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team), Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) has been handed penalties as a consequence. The four-time WorldSBK champion made a rash move on the Yamaha man at the final corner on the final lap, meaning that he has been dropped one position in the overall classification. Additionally, the Northern Irishman has been handed a back of the grid start for his on-track escapade in Race 1. This promotes Marco Melandri to the podium in Race 1 – his second of the season, whilst ironically, Alex Lowes will benefit from a front row start.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Taget från www.worldsbk.com

Jonathan Rea will not be on pole position tomorrow, nor will he feature on the Race 1 podium as he is hit with penalties!
After his tangle with Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team), Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) has been handed penalties as a consequence. The four-time WorldSBK champion made a rash move on the Yamaha man at the final corner on the final lap, meaning that he has been dropped one position in the overall classification. Additionally, the Northern Irishman has been handed a back of the grid start for his on-track escapade in Race 1. This promotes Marco Melandri to the podium in Race 1 – his second of the season, whilst ironically, Alex Lowes will benefit from a front row start.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Wow!
Det var ju faktiskt riktigt strongt gjort av race direction! :tummenupp
Rättvist beslut mot någon som gör ett desperat ( dömt att misslyckas ) försök att rädda poäng.
Rea borde ju nöjt sig med en 4:e plats mtp hur dåligt det gick för honom genom racet.

Såg intervjun med Lowes - han tog det som en sann racer. ” Inte mycket att göra nu bara se framåt mot nästa race ”. Han tyckte att Rea gjorde ett misstag, vilket det ju faktiskt var.
 
Last edited:

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Wow!
Det var ju faktiskt riktigt strongt gjort av race direction! :tummenupp
Rättvist beslut mot någon som gör ett desperat ( dömt att misslyckas ) försök att rädda poäng.
Rea borde ju nöjt sig med en 4:e plats mtp hur dåligt det gick för honom genom racet.

Såg intervjun med Lowes - han tog det som en sann racer. ” Inte mycket att göra nu bara se framåt mot nästa race ”. Han tyckte att Rea gjorde ett misstag, vilket det ju faktiskt var.

Trodde faktiskt att dom hade sett mellan fingrarna lite på grund av att han är den han är med sin stjärnstatus, men skönt att jag hade fel och han behandlas som alla andra

Inte sett intervjun med Lowes. Men bra att han tog det på rätt sätt.
Tyckte också att det var lite väl desperat gjort av Rea att satsa på ett sånt sätt som han gjorde, var ju dömt att misslyckas med tanke på att Lowes inte kunde se att kom där som han gjorde och där med inte fick en chans att räta upp hojen.
Det hela kostade ju mer nu i slutändan än vad det hade gjort att åka in på 4:e plats. Men det är ju lätt att vara efterklok när man sitter hemma i soffan

Hoppas på ett spännande race idag, van der Mark hade ju bra fart så hoppas han får en bra start och kan utmana lite


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Med reservation för att jag inte sett hur mycket snett Rea hamnar så tycker jag det var lite hårt, Lowes borde räkna med att Rea kunde dyka om han lämnade minsta plats i hårnålen. Jmf incidenten från 2005 i samma läge

https://youtu.be/C_KkRcR5-Yo
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Med reservation för att jag inte sett hur mycket snett Rea hamnar så tycker jag det var lite hårt, Lowes borde räkna med att Rea kunde dyka om han lämnade minsta plats i hårnålen. Jmf incidenten från 2005 i samma läge

https://youtu.be/C_KkRcR5-Yo

Hur var det, fick Rossi något straff för den?
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Med reservation för att jag inte sett hur mycket snett Rea hamnar så tycker jag det var lite hårt, Lowes borde räkna med att Rea kunde dyka om han lämnade minsta plats i hårnålen. Jmf incidenten från 2005 i samma läge

https://youtu.be/C_KkRcR5-Yo

Njaa, tycker nog att Rossi och gibernau åker mer sida vid sida in i kurvan och vet mer vad som ska hända när Rossi trycker av honom.

Rea ligger på ytterspår in mot kurvan och sen byter till innerspår bakom lowes precis när dom börjar svänga och kör in i lowes.

Filmklipp
https://motorsport.tv/embed/P4vDILKj


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Last edited:

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Resultat på Jerez
Lopp 1
1. Bautista
2. van der Mark
3. Melandri

Lopp 2
1. van der Mark
2. Rea
3. Razgatlioglu

Lopp 2.
A. Bautista körde ut i lecahavet under ledning på andra varvet, han kom ut igen men körde strax efter in i depån.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kul för de andra förarna att Bautista ville leka i lecahavet på race 2. Han såg lite förbryllad ut över att ha hamnat där. Lite intressant att de plockade ordning på hojen och han gav sig ut igen, antagligen för att känna om det var någon konstig känsla i hojen, för inte hade något att vinna på att nöta några varv under race annars.

Tycker synd om Lowes med, först plockad av banan i sista kröken av en het Rea, för att sedan krascha ut själv resterande två race. Undrar om armen gav honom besvär som orsakade krascherna? Han såg ju ut att ha lite ont i den när han gick efter att ha fått kyssen av Rea.

Och kul att se VdM snyta segern från Rea med. :hihi
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Spännande helg på Misano. Riktigt spännande fight i år. :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top