Wsbk 2019

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är total utklassning. Tycker att Rea som efter tidigare race sett sammanbiten ut nu mest garvar åt det hela.

Jag håller med, det känns som att Rea har "gett upp" och insett att han inte kommer att kunna rå på Bautista och V4:an så länge det ser ut som det gör. Men racen bakom Bautista den här helgen har ju varit riktigt roliga och knallhårda.

Rea sa ju i parc ferme att det inte fanns på kartan att fånga Bautista, utan han siktar på att ta andraplatserna för att Bautista inte ska dra ifrån för mycket så han fortfarande har en chans när något magiskt händer och han börjar kunna köra ifrån Bautista. Men ja, han verkar mest bara vänta på att Bautista ska återgå till MotoGP så han får vara bäst igen. :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Varför får Duccarna varva så mycket mer än övriga ?

2019 Season-Starting WorldSBK Rev Limit Table
Aprilia 14,700 rpm
BMW 14,900 rpm (50 rpm less than last year’s model)
Ducati V4 16,350 (all new engine for 2019)
Honda 14,550 rpm
Kawasaki 14,600 rpm (500 more than 2018 model)
MV Agusta 14,950 rpm
Suzuki 14,900 rpm
Yamaha 14,700 rpm

De får ha 3.3% högre varvstopp än på den homologiserade hojen, och Ducatis V4 har ett högre varvstopp än en normal sportmoppe. Sedan tror jag nog att Bautista skulle fetäga resten av gridden även utan det högre varvstoppet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Annars var det ju lite intressant att se Bautistas bakdäck efter racet, det var ju grundligt mer slaktat ppå sidorna än de andras i parc ferme, och inte så värst slaktat på mitten. Vilket stämmer rätt bra med körstilskillnaden.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Rea pratade om att de måste göra omtag. Studera ABs körstil, ta efter och ställa in hojen för det. Det är en ny nivå i superbikeracing så det går inte att vila på gamla lagrar.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Rea och Bautista borde bilda team i MotoGP med likadana hojar, så får vi verkligen se vad de går för. Varför inte ett satellit-Suzuki-team?! :tummenupp
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Annars var det ju lite intressant att se Bautistas bakdäck efter racet, det var ju grundligt mer slaktat ppå sidorna än de andras i parc ferme, och inte så värst slaktat på mitten. Vilket stämmer rätt bra med körstilskillnaden.

Intressant - har du möjlighet att vid tillfälle utveckla grundligt? Vill tro att Bautistas stil, snarlik Lorenzos (?), är av karaktären mycket nedlägg, snabba svepande linjer som på räls, likt mig själv (I wish! :rofl).
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Intressant - har du möjlighet att vid tillfälle utveckla grundligt? Vill tro att Bautistas stil, snarlik Lorenzos (?), är av karaktären mycket nedlägg, snabba svepande linjer som på räls, likt mig själv (I wish! :rofl).

Haha, vinka till publiken kan du göra efter körpasset:7peta
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard

Bra för Honda kanske även om det känns som att den hojen fundamentalt är kass jämfört med de andra, plågas av att se Leon Camier åka runt på en sån sophoj. Han har pilotpotential att slåss om pallen på vissa banor anser jag.

För Ducatis del tror jag inte att vi kommer att märka någon större skillnad, det är dessutom också högst tveksamt att man straffar Ducati eftersom hojen totalt sätt bland alla dess piloter inte på något sätt dominerat.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Bautista tar pole med lite röd-flaggs hjälp (kanske). :)
Lite oväntat med tanke på hur det ser ut hittills.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Bautista tar pole med lite röd-flaggs hjälp (kanske). :)
Lite oväntat med tanke på hur det ser ut hittills.

Såg verkligen så ut, sjuk tur med timingen där Bautista. Men det lär väl visa sig i racet om han verkligen är snabbast. Jag har en känsla av att han iaf inte vinner alla racen där här helgen. VdM verkar taggad!
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Såg verkligen så ut, sjuk tur med timingen där Bautista. Men det lär väl visa sig i racet om han verkligen är snabbast. Jag har en känsla av att han iaf inte vinner alla racen där här helgen. VdM verkar taggad!

Ja, vi ser nog en liiiten spricka i rustningen.
Tror och hoppas på tight race. :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, vi ser nog en liiiten spricka i rustningen.
Tror och hoppas på tight race. :tummenupp

Ser ju ut som om han inte är så fånigt överlägsen idag iaf, kan ju bli ett skoj rejs om förstaplatsen. Även om jag tycker det är rätt skönt att det är någon annan än Rea som vinner överlägset så ser jag ju allra helst en hård fajt. :hihi
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Hur klokt är det egentligen att lägga ett race i Assen så här års? Under 3 grader varmt och nu snö?! Går de ens att få temp i däcken?

Tur inte Lorenzo kör WSBK. Han hade inte tyckt om förhållandena :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur klokt är det egentligen att lägga ett race i Assen så här års? Under 3 grader varmt och nu snö?! Går de ens att få temp i däcken?

Tur inte Lorenzo kör WSBK. Han hade inte tyckt om förhållandena :D

Det hade ju kunnat vara 15-16 grader med. :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jahaja, Bautista tog det lugnt och sparade däck så länge Reiterberger låg bakom, när Rea dök upp så drog han. Så demoraliserande för resten av fältet som hoppades på att ha en chans idag.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Assen lopp 1

1. Bautista
2. Rea
3. van der Mark

Assen lopp 2

1. Bautista
2. van der Mark
3. Rea
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top