Wsbk 2019

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Kan bli intressant att titta på WSBK igen utan att snabbspola. I Bautista har Rea en riktigt snabb konkurrent. Om han håller sig på hjulen så kan han ta sin andra VM-titel
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Här är tiderna från worldsbk.com
1. Álvaro Bautista (ARUBA.IT Racing – Ducati)_______1:30,303
2. Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team)_______1:30,539 +0,236
3. Leon Haslam*(Kawasaki Racing Team WorldSBK)____1:30,668 +0,129
4. Jonathan Rea*(Kawasaki Racing Team WorldSBK)___1:30,722 +0,054
5. Marco Melandri*(GRT Yamaha WorldSBK)__________1:30,760 +0,038
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vad jag kunde se här om jag räknat rätt
http://www.worldsbk.com/en/riders
5 Kawasaki ZX-10RR
4 Honda CBR1000RR
4 Ducati Panigale V4 R
4 Yamaha YZF R1
2 BMW S1000RR
Summa 19 förare
Går det att köpa en Ducati Panigale 998 cc V4R, den hoj som är grunden för WSBK hojen ?
https://www.ducati.com/ww/en/bikes/panigale/panigale-v4-r
Någon som har en länk, pris ?

2019-02-19 Revision NEDAN är fel, syns inget som tyder på dubbelsving. Jag trodde nr 66 (BMW) var Ducce , pinsamt
Men förresten i WSBK kör man med dubbelsving........
http://www.worldsbk.com/en/news/2019/Testing concludes with Bautista the man to beat in Australia
Där försvann mitt lilla intresse, inte en gång sving är lika på mot saluhojen.
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Vad jag kunde se här om jag räknat rätt
http://www.worldsbk.com/en/riders
5 Kawasaki ZX-10RR
4 Honda CBR1000RR
4 Ducati Panigale V4 R
4 Yamaha YZF R1
2 BMW S1000RR
Summa 19 förare
Går det att köpa en Ducati Panigale 998 cc V4R, den hoj som är grunden för WSBK hojen ?
https://www.ducati.com/ww/en/bikes/panigale/panigale-v4-r
Någon som har en länk, pris ?
Men förresten i WSBK kör man med dubbelsving........
http://www.worldsbk.com/en/news/2019/Testing concludes with Bautista the man to beat in Australia
Där försvann mitt lilla intresse, inte en gång sving är lika på mot saluhojen.

Var hittar du dubbelsvingen?
Ingen av wsbk hojarna har samma modell på svingen som gathojen och de har väl nästan mer avancerad elektronik än i mgp. Utseendet på hojarna är väl ganska lika gatversionen annars finns det ju knappt en skruv som överrensstämmer.

Jag tror att denna säsongen kommer bli lika tråkig som de senaste men blir gärna motbevisad.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Vad jag kunde se här om jag räknat rätt
http://www.worldsbk.com/en/riders
5 Kawasaki ZX-10RR
4 Honda CBR1000RR
4 Ducati Panigale V4 R
4 Yamaha YZF R1
2 BMW S1000RR
Summa 19 förare
Går det att köpa en Ducati Panigale 998 cc V4R, den hoj som är grunden för WSBK hojen ?
https://www.ducati.com/ww/en/bikes/panigale/panigale-v4-r
Någon som har en länk, pris ?
Men förresten i WSBK kör man med dubbelsving........
http://www.worldsbk.com/en/news/2019/Testing concludes with Bautista the man to beat in Australia
Där försvann mitt lilla intresse, inte en gång sving är lika på mot saluhojen.
Finns två stycken V4R på Blocket. Drygt 400k...

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Var hittar du dubbelsvingen?
Ingen av wsbk hojarna har samma modell på svingen som gathojen och de har väl nästan mer avancerad elektronik än i mgp. Utseendet på hojarna är väl ganska lika gatversionen annars finns det ju knappt en skruv som överrensstämmer.

Jag tror att denna säsongen kommer bli lika tråkig som de senaste men blir gärna motbevisad.

Du har rätt, jag har fel :rodnar.....rättar ovan
 
Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Hyfsat exotisk hoj dock.

Eftersom det konstaterats att WSBK i stort sätt är en siluettklass så spelar gatpriset ingen större roll. 1 mille skulle inte räcka för att köpa en enda av hojarna så som de står på startlinjen
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Eftersom det konstaterats att WSBK i stort sätt är en siluettklass så spelar gatpriset ingen större roll. 1 mille skulle inte räcka för att köpa en enda av hojarna så som de står på startlinjen

De har ju stramat åt reglerna kring hur mycket de får ändra, men ja, hojarna på gridden har väldigt lite att göra med hojarna som säljs. Lite som RC213V och Desmocedici egentligen.
Men den verkar vara i samma klass som de två hojarna, mer exotisk än vanliga literklubbor.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Har missat WSBK börjar redan! Svältfödd som man är på roadracing kommer det följas slaviskt!
Verkar vara ett nytt tre-race format i år. Är det någon som listat ut om sprint racet på söndag morgon ger full poäng?
Jag kanske är överoptimistisk men kan bli första spännande säsongen på länge! Panigale V4 verkar vara en missil på rakorna och Bautista är ingen dålig pilot. Haslam på Kawan verkar vara nästan lika snabb som Rea i FP!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Eftersom det konstaterats att WSBK i stort sätt är en siluettklass så spelar gatpriset ingen större roll. 1 mille skulle inte räcka för att köpa en enda av hojarna så som de står på startlinjen

1 miljon kr är ungefär priset för en hoj på startlinjen i British Superbike Championship.
Läste det i Performance Bikes för kanske 1 år sedan.
Så siluettklass är bra ! :tummenupp
 
Last edited:

JMKbiker

Medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Multistrada 950s
Nu kanske man inte ska dra för stora slutsatser då Philip Island är speciell men Bautista verkar trivas bra på nya Ducatin. :tummenupp
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Ta en konkurrenskraftig GP-kille och släng in honom i gärdesgårdsserien. Som att Real Madrid lirat i Allsvenskan

Rea: ”to be honest, Alvaro is on a different level here”
 
Last edited:

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Att piloterna i WSBK skulle höra till gärdsgårdsserien är rätt provokativt att påstå... och nej jag håller inte med, de allra bästa kör motogp men de bästa i WSBK skulle lätt ta en styrning i ett hyfsat team i motogp.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Historiskt sett har Phillip Island också levererat en del konstiga resultat. Ta bara Melandri förra året som exempel, eller Eugene Lavertys första race på Suzukin. Man ska nog inte dra allt för stora slutsatser just på det här resultatet, men att det var en massiv marginal går inte att snacka bort. Ska bli kul att se vad Bautista kan mäkta med i WSBK, Rea behöver definitivt någon som gör livet lite svårare för honom. Märkligt att ingen av de andra Ducatiförarna verkar komma överens med hojen.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Att piloterna i WSBK skulle höra till gärdsgårdsserien är rätt provokativt att påstå... och nej jag håller inte med, de allra bästa kör motogp men de bästa i WSBK skulle lätt ta en styrning i ett hyfsat team i motogp.

Om du syftar på Rea och Bautista så kanske. Resten av gänget inte en chans om de inte har en pappa som kan köpa en plats
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det var lite intressant att se skillnaden i körstil mellan Bautista och de andra. Han kör mer som de gör i MotoGP, inte helt överraskande. Hade varit intressant att se lite nära jämförelser mitt i racet mellan honom och Rea exempelvis.
Nu är ju som sagt Phillip Island väldigt annorlunda allt annat på kalendern, så några slutsatser går ju inte att dra, men det skulle vara oerhört tråkigt om vi bara får se en överlägsen Bautista segla in med 15-20 sekunder övertag på racen istället för att Rea gör det.
Strid in i sist kurva är roligare att titta på. :fakta
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top